Ο '' ΥΠΑΤΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ '' ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΤΟ '' ΓΑ'Ι'ΤΑΝΑΚΙ '' ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 18.00 ΣΤΟ ΥΠΑΤΟΝ ΘΗΒΩΝ !!!

'' ΥΠΑΤΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ '' ΥΠΑΤΟΥ                          
 ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΗΒΑΙΩΝ 

                                                              ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 

Τήν Κυριακή 2 Μαρτίου 2014 καί ώρα 18.00 ο Σύλλογος μας
 σάς προσκαλεί στόν προαύλειο χώρο τού Ιερού Ναού 
τών Αγίων Κωνσταντίνου καί Ελένης τού Δημοτικού
 Διαμερίσματος Υπάτου , όπου θά αναβιώσει τό Εθιμο '' Γα'ι'τανάκι ''
 μέ Γλέντι , Χορό καί Πλούσια Τοπικά Εδέσματα , προσφορά 
τού Συλλόγου μας πρός όλους τούς επισκέπτες .
Καλά Κούλουμα !!! καί καλή Σαρακοστή , μέ Υγεία ,
 Χαρά , Προκοπή καί Ευημερία !!!

                              Μέ Τιμή 
                         Τό Δ.Σ. τού Συλλόγου

Αποκριάτικο πάρτυ του Δημοτικού Σχολείου Ξηρονομής-φωτο-βίντεο

Ένα τρελό αποκριάτικο πάρτι οργάνωσαν οι δάσκαλοι και οι γονείς του Δημοτικού σχολείου Ξηρονομής στη Ταβέρνα του Κεφαλά. Τα παιδιά έκλεψαν για άλλη μια φορά τη παράσταση με τις στολές τους,πρίγκιπες, πριγκίπισσες, ζορό,spiderman,καουμπόι, ενώ δεν σταμάτησαν να παίζουν με το κλόουν.  Χορός, τραγούδια, γέλια, σερπαντίνες και παιχνίδια συνέθεσαν το σκηνικό της εκδήλωσης.











Καρναβαλίζουμε και το γλεντάμε την Κυριακή στο "TRIK Live" στα Βάγια Βοιωτίας

ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ...

Απο τον Αρχιμανδρίτη Πολύκαρπο Καραμαρούδη εφημέριο του Ι.Ν.Αγίας Τριάδας Βαγίων

Η Θεία Μετάληψη είναι θέμα ζωής αιωνίου και η μη μετάληψη είναι υπόθεση αιωνίου θανάτου και κολάσεως και επομένως πρέπει να μεταλαμβάνουμε πολύ τακτικά. Ποια προετοιμασία όμως χρειάζεται; Αυτό το θέμα θα μας απασχολήσει σήμερα .Βεβαίως χρειάζεται η νηστεία από υλικές τροφές, όπως ορίζεται από την Εκκλησία γενικότερα και ειδικότερα από τον πνευματικό πατέρα ανάλογα με την υγεία και τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου. Αλλά κυρίως χρειάζεται η Εξομολόγηση, η καθαρότητα της ψυχής, η αγάπη και η συμφιλίωση με όλους πριν από τη Θεία Κοινωνία . Και άλλοτε μιλήσαμε για το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως, αλλά και σήμερα θα το επαναλάβουμε, για να πιστεύσουμε βαθειά στην αναγκαιότητά του.

Η Ιερά Εξομολόγηση είναι ένα παρεξηγημένο Μυστήριο της Εκκλησίας μας πολλές είναι οι δικαιολογίες που προβάλλουμε για να μην προσέλθουμε σε αυτό. Θα αναφέρω μερικές. «Ποιος είναι ο ιερεύς», λέμε, «στον οποίο θα πάω να εξομολογηθώ, παρά ένας άνθρωπος σαν και μένα». Ή «Γιατί να πάω να πω τα αμαρτήματά μου στον ιερέα και όχι απευθείας στον Θεό, μπροστά σε μια εικόνα;. Και ακόμη «Τι αμαρτήματα έχω τάχα για να πω, αφού ούτε σκότωσα, ούτε έκλεψα, ούτε έκανα αυτό ή εκείνο».

Θα απαντήσω στις δικαιολογίες αυτές απλά και κατανοητά .

Το Ευαγγέλιο ορίζει ότι μόνο διά του Επισκόπου και με εντολή του Επισκόπου ο Ιερεύς μπορεί να συγχωρεί τις αμαρτίες μας . Μετά την Ανάστασή του ο Χριστός εμφανίστηκε στους μαθητές του και αφού τους ευλόγησε τους είπε : «Πάρτε Πνεύμα άγιο και αν συγχωρείτε τις αμαρτίες κάποιων, να συγχωρούνται σ΄ αυτούς, αν δεν τις συγχωρείτε να μην συγχωρούνται». Φύσηξε, λέγει, πνοή, έδωσε τη χάρη να συγχωρούν ή να μη συγχωρούν οι απόστολοι τις αμαρτίες. Οι απόστολοι μετέδωσαν τη δωρεά στους Επισκόπους με τις χειροτονίες και στη συνέχεια η Εκκλησία με τη διαδοχή τη μεταδίδει στους Επισκόπους της, οι οποίοι συγχωρούν τις αμαρτίες μας. Επειδή όμως οι Επίσκοποι είναι λίγοι για να επαρκέσουν στα εκατομμύρια των πιστών, γι΄ αυτό δίνουν εντολή, ευλογία και χάρη στους Ιερείς να επιτελούν το Μυστήριο.

Δεν πήρε Άγγελος ή Άγιος εξ΄ Ουρανού την εντολή να συγχωρεί τα παραπτώματά μας, αλλά ο Ιερεύς. Αυτό είναι η πίστη της Εκκλησίας μας και οφείλουμε να το δεχτούμε χωρίς αμφισβητήσεις . Αν ήθελε ο Θεός να ακούει απευθείας τα αμαρτήματά μας ή μέσω μιας εικόνας θα έδινε αυτή την εντολή όμως για να νιώθουμε ταπείνωση εξομολογούμενοι τα σφάλματά μας σε έναν συνάνθρωπό μας, γι΄ αυτό και όρισε να συμβαίνει κατ΄ αυτό τον τρόπο. Η ομολογία των λαθών μας και η μετάνοια είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συγχώρηση γι΄ αυτό και δεν συγχωρούνται τα αμαρτήματά μας με μια ευχή του ιερέως . Είναι απαράδεκτο, αδελφοί μου, να πηγαίνουμε στον ιερέα για μια μόνο ευχή χωρίς εξαγόρευση. Δεν γίνεται τίποτε έτσι «εξομολογείσθε», λέγει, «τα παραπτώματα». Η εξαγόρευση είναι αναγκαία και αναπόφευκτη για να ακολουθήσει το «εύχεσθε για να γιατρευθείτε».

Όσον αφορά την άλλη δικαιολογία, «τι έχω για να εξομολογηθώ», ακούστε, αδελφοί μου. Κανένας άνθρωπος επάνω στη γη δεν μπορεί να ζήσει ούτε μία ώρα χωρίς να αμαρτήσει. Μας βαραίνει η προγονική αμαρτία, αλλά και οι αμαρτίες με τις οποίες λερώνουμε την ψυχή μας μετά το βάπτισμα. Γι΄ αυτό και έχουμε χρέος να μετανιώνουμε για τα αμαρτήματά μας και να ολοκληρώνουμε τη μετάνοια μέσα στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως. Εκεί ο Θεός δια των χειρών του πνευματικού μας καθαρίζει από κάθε ρύπο. Και αυτό θα συνεχίζεται μέχρι της συντελείας των αιώνων μέσα στην Εκκλησία, ακριβώς για να σώζονται οι άνθρωποι .

Η Ιερά Εξομολόγηση είναι το μεγαλύτερο δώρο που μας άφησε ο Χριστός πριν να αναληφθεί στους ουρανούς, έτσι ώστε κάθε αδύνατος άνθρωπος που αμαρτάνει να σώζεται δια της μετανοίας στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως. Ποιος τάχα άνθρωπος θα μπορούσε χωρίς την Εξομολόγηση να είναι καθαρός ενώπιον του Θεού με όλη την αδυναμία μας και τη ροπή που έχουμε προς το κακό;

Γι΄ αυτό, αδελφοί μου, μην αμφιβάλλετε και μην απιστείτε στο Μυστήριο. Προσέρχεσθε με ταπείνωση, μετάνοια και ευγνωμοσύνη στο λουτρό της ψυχής, για να την αποπλύνετε από κάθε ρύπο και ακαθαρσία πάντοτε και προπαντός πριν από κάθε θεία Κοινωνία . Δεν αρκεί η νηστεία των τροφών για να κοινωνήσουμε, αλλά είναι αναγκαία η Εξομολόγηση, για να μην κατακριθούμε ότι βάλαμε σε βρώμικο αγγείο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας . Με πίστη ακράδαντη, με μετάνοια ειλικρινή και με συνείδηση της αναγκαιότητος του Μυστηρίου να εξομολογούμαστε και να προσευχόμαστε, ώστε εξομολογουμένοι και καθαροί να φύγουμε από αυτόν τον κόσμο.

Ι.Μ.ΒΕΡΟΙΑΣ

Μια Μοναδική Λαογραφική Συλλογή στις Θεσπιές Βοιωτίας-Βίντεο

Αξιόλογη ιδιωτική λαογραφική συλλογή του κ. Δημητρίου με παραδοσιακά χάλκινα αντικείμενα,κεραμικά, καλάθια
-εργαλεία γεωργικά
-εργαλεία παραδοσιακών επαγγελμάτων (κουρέα,χαλκουργού, πεταλωτή, μαχαιροποιού, σαμαροποιού, τσαγκάρη)
-ιστορικά έγγραφα, χάρτες, φωτογραφίες, λάβαρα, νομίσματα, όπλα
-βιβλία, δουλειά περίπου 20 ετών. . Στεγάζεται σε ένα όμορφο παραδοσιακό σπίτι (που είναι πατρικό του),στις Θεσπιές Βοιωτίας.

Είχαμε την χαρά και την τιμή να επισκεφτούμε την συλλογή του και να μας ξεναγήσει ο ίδιος, ο Αθανάσιος Δημητρίου, στην υπέροχη και μοναδική συλλογή του, που με κόπο και μεράκι έφτιαξε.
-  Ότι με κόπο μάζεψε το εκθέτει τώρα στο υπόγειο  της κατοικίας του, στις Θεσπιές, τοποθετημένο με τρόπο που εκπλήσσει αλλά και που κάνει την περιηγησή μας ευχάριστη αλλά και διδακτική. Τα μπράβο είναι λίγα. Την συλλογή πρέπει να επισκεφτούν όλα τα Σχολεία αλλά και Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής αλλά και γονείς με παιδιά. Ο Συλλέκτης Αθανάσιος Δημητρίου είναι πρόθυμος να δεκτεί και ξεναγήσει κάθε καλοπροαίρετο επισκέπτη.
τηλ.6944385783



http://permisospress.blogspot.gr











ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ Η ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ '' ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ '' ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ '' ΤΖΑΚΙ '' ΣΤΟΝ Σ.Σ. ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ !!!

ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ '' ΤΖΑΚΙ '' Σ.Σ. ΘΗΒΑΣ
Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014
Παρουσία πλήθους μελών τού Φιλανθρωπικού Συλλόγου
 τής Θήβας
 '' ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ '' πραγματοποιήθηκε με επιτυχία
 μέσα σε κλίμα χαράς αλλά και συγκίνησης η Εορταστική
 Χοροεσπερίδα   τού Νεοσύστατου Συλλόγου τής Θήβας 
πού στηρίζει την προσπάθεια τής Ενορίας τού Ιερού Ναού 
τού Αγίου Γεωργίου Θηβών , για την αποπεράτωση 
τού έργου τής δημιουργίας τού Oικήματος πού θα
 υποδέχεται  'Aπορα Παιδιά  και θα τούς προσφέρει 
περίσσια  ζεστασιά και θαλπωρή στηρίζοντας και την 
μαθητική τους πρόοδο  !!!
Το '' ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ '' βρίσκεται δίπλα στο
 παρεκκλήσι τού Αγίου Φανουρίου δίπλα στον λόφο
 τού Αμφίου και προσφέρθηκε στην Ενορία τού  Ιερού Ναού 
τού Αγίου Γεωργίου Θηβών από Δωρεά
 Αείμνηστης Ενορίτισσας .
Με συντονιστή τής Φιλανθρωπικής , Εορταστικής 
Εκδήλωσης τον Δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Σοβατζή
 χαιρετισμό στην Εκδήλωση απηύθυναν οι κ.κ.:
Πανοσιολογιότατος Πατέρας Νικόδημος , Εφημέριος τού 
 Ιερού Ναού τού Αγίου Γεωργίου Θηβών .
Δήμαρχος τού Καλλικρατικού Δήμου Θηβαίων
 κ. Σπύρος Νικολάου .
Περιφερειακός Σύμβουλος και Νομικός Σύμβουλος 
τού Συλλόγου κ. Γιώργος Ψυχογιός .
Βουλευτής Βοιωτίας κ. Βαγγέλης Μπασιάκος .
Τέως Βουλευτής Βοιωτίας , Επίτιμος Πρόεδρος τού 
ΣΕΓΑΣ κ. Γιώργος Κατσιμπάρδης .
Ιδρυτικό Μέλος τού Συλλόγου ( με τεράστια προσφορά ) 
κ. Μιχάλης Μεγαρίτης  .
Επιπλέον τίμησαν με την παρουσία τους την Φιλανθρωπική ,
 Εορταστική Εκδήλωση οι κ.κ. :
Αντιδήμαρχος τού Καλλικρατικού Δήμου Θηβαίων
 κ. Ανδρέας Χατζησταμάτης .
Δημοτική Σύμβουλος τού Καλλικρατικού Δήμου
 Θηβαίων κα Ιουλία Κοντού .
Δημοτικός Σύμβουλος τού Καλλικρατικού Δήμου
 Θηβαίων κ. Σταμάτης Χαλβατζής .
Τέως Πρόεδρος τού Δημοτικού Συμβουλίου τού Δήμου 
Θηβαίων και Υποψήφιος Δήμαρχος Θηβαίων
 κ. Γιώργος Κατσέλης .
Τίμησαν με την παρουσία τούς τήν Εκδήλωση , 
εκπρόσωποι των Συλλόγων :
Γυναικών Διρκαίος Κύκνος Θηβών , Γυναικών Ισμήνη Θηβών
 , Γυναικών Υπάτιος  Υπάτου , Γυναικών Δομβραίνας , 
ΧΕΝ Θήβας , Εμπορικός Σύλλογος  Θήβας .
Γλέντι , Χορός καί κλήρωση πλούσιων Δώρων επισφράγισαν
 μέ τόν καλύτερο τρόπο τήν αξιέπαινη Φιλανθρωπική
 προσπάθεια τού   Φιλανθρωπικού Συλλόγου τής Θήβας
 '' ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ '' .
Φωτογράφησε την Εκδήλωση το Ιστολόγιο 
'' THIVA SPOR '' μέσω τού Διαχειριστή 
του κ. Σίλα Παύλου .


ΒΟΙΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
Δημήτρης Σοβατζής 
Email:sovdim@hotmail.com


ΒΟΙΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ 
Δημήτρης Σοβατζής 
Email:sovdim@hotmail.com

Η Αυτοδιοίκηση δεν είναι για πειράματα


Μπορεί να απομένουν αρκετοί μήνες ακόμη για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά το προεκλογικό σκηνικό είναι έντονο όσο αναφορά την επικράτηση των υποψηφίων αρχικά στις επικοινωνιακές πρακτικές που προηγούνται πάντα της πραγματικής προεκλογικής περιόδου, που διαρκεί συνήθως σαράντα μέρες. Ονόματα, ζυμώσεις, εντυπώσεις, σφυγμομετρήσεις, προπαγάνδα είναι στην ημερήσια διάταξη.

Τελικός υποψήφιος, θα είναι αυτός που θα καταθέσει συνδυασμό στο πρωτοδικείο, και μόνο τότε θα έχει βαρύτητα ο λόγος του. Μέχρι τότε, έχει δικαίωμα ο κάθε πολίτης- υποψήφιος να παίζει το παιχνίδι του κατά το δοκούν.

Αρκετοί που το παίζουν ηγέτες θα αναγκαστούν με "κατεβασμένα τα αυτιά" να προσχωρήσουν στον συνδυασμό που εκ του ασφαλούς, με την "βοήθειά" τους, θα επικρατήσει στην επιλογή των πολιτών, κερδίζοντας μια θέση... αντιδημάρχου κτλ.
Πολλοί είναι μάλιστα, που αυτό επιδιώκουν από την αρχή.

Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, οι πολίτες ψήφισαν σε μεγάλο βαθμό με κομματικό κριτήριο. Κάτι που γίνονταν πάντα στην Ελλάδα. Και οι τοπικές οργανώσεις πρωτοστατούσαν δίνοντας στον "εκλεκτό" το περιβόητο χρίσμα, μετατρέποντας την τοπική αυτοδιοίκηση σε ένα εξαρτημένο κομματικό όργανο. Φυσικά γίνεται και σήμερα αυτό. Όλα τα κόμματα θεωρούν Grand Test τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου 2014, τίποτα δεν θα θυμίζει το παρελθόν, και αντίστοιχες εκλογικές αναμετρήσεις. Πρακτικές του παρελθόντος μπαίνουν μια για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Άνθρωποι που έχουν εμπλακεί στην τοπική αυτοδιοίκηση και έχουν εκλεγεί με την κομματική τους ταυτότητα, δεν έχουν καμιά τύχη στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014. Και αυτό το γνωρίζουν καλά. Ειδικά των κομμάτων που πρωτοστάτησαν στην καταστροφή των Ελλήνων. Και που μετακόμισαν σε γειτονικούς πολιτικούς χώρους προκειμένου να επιβιώσουν.

Και αρκετοί είναι και εκείνοι που προσπαθούν να επιπλεύσουν μέσα από διάφορα πολιτικά τεχνάσματα, σύγχρονοι Δούρειοι Ίπποι, που δημιουργήθηκαν για να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο αποτελούμενα από αποτυχημένους πολιτικούς, που συμμετείχαν στη διάλυση της Ελλάδας και των Ελλήνων, εμπορεύοντας και ξεπουλώντας τις ιδέες τους. Διαφημίζουν την πραμάτεια τους, μαζεύουν υπογραφές από παλιούς πρωτεργάτες της καταστροφής, και επενδύουν επικοινωνιακά στην ενότητα για το "καλό του τόπου".

Συνδυασμοί που καθοδηγούνται από κομματικές γραμμές δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην τοπική κοινωνία. Διότι πολύ απλά δεν τους ενδιαφέρει η τοπική κοινωνία, αλλά η κομματική τους παράταξη, και τι χρώμα θα έχει ο χάρτης το βράδυ των εκλογών.

Όλα αυτά πλέον ο πολίτης τα αντιλαμβάνεται. Πέρασε στο πετσί του η κοροϊδία τους, και θα επιδείξει ωριμότητα, και θα ψηφίσει για συγκεκριμένο σκοπό:
Το συμφέρον του τόπου του. Και ειδικά στις αυτοδιοικητικές εκλογές, που από αυτές εξαρτάται η τύχη του τόπου του, το επίπεδο Ζωής του και η καθημερινότητά του.

Ο πολίτης θα πρέπει να ενεργοποιηθεί, να εναρμονιστεί με την ιδέα της προσφοράς, να συμμετάσχει σε ψηφοδέλτια καθαρών ανθρώπων, που σκοπό έχουν να παρέχουν τα αυτονόητα στους συμπολίτες τους, που έχουν δουλέψει για αυτό το λόγο, που έχουν όραμα και θέλουν να το πραγματοποιήσουν. Δεν γίνεται να πετύχει κανείς το παραμικρό αν δεν συμμετέχει ο πολίτης. Δεν θα σου φτιάξει κανείς τον τόπο σου αν εσύ πρώτα δεν ενδιαφέρεσαι.

Ο περιβόητος Καλλικράτης έφερε δυσκολίες, αλλά και εμπειρία. Ένωσε ανθρώπους, και ιδέες, και από την άλλη δημιούργησε προβλήματα, που για να λυθούν χρειάζεται και η συμμετοχή των πολιτών, και η αγάπη για τον τόπο τους. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν.

Η απαξίωση των νέων ανθρώπων για τα κοινά, και το ενδιαφέρον για τον τόπο τους, αφήνει άπλετο χώρο σε αποτυχημένες πρακτικές και ανθρώπους, να επιπλέουν βάζοντας ταφόπλακα σε πόλεις και χωριά των περιοχών μας.

Κλείστε τα αυτιά στις προβοκατόρικες μεθόδους, και λειτουργήστε με την δική σας λογική - απόφαση για το συμφέρον του τόπου σας.

Νίκος Χατζηδούρος

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2014 ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΗΒΑΙΩΝ


Eλάτε να γιορτάσουμε μαζί
τις Απόκριες στο Δήμο Θηβαίων
με Βλάχικο Γάμο, Γιορτή της Φασολάδας, Κιθαιρώνεια, και Αρβανίτικο Γλέντι!!!!

Πολλές και ποικίλου ενδιαφέροντος είναι και φέτος οι Αποκριάτικες Εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Δήμο Θηβαίων. Τόσο την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς όσο και την Καθαρά Δευτέρα υπάρχουν εκδηλώσεις, όπου ο επισκέπτης δεν είναι απλός θεατής σε ένα ξενόφερτο καρναβάλι, αλλά μπορεί να συμμετέχει ενεργά σε ένα παραδοσιακό έθιμο γλεντιού και ξεφαντώματος με ελληνικό χαρακτήρα!

Τα κεράσματα κατά τη διάρκεια των εθίμων είναι δωρεάν, τόσο σε κρασί όσο και σε εδέσματα. Το κυριότερο πλεονέκτημα είναι η εγγύτητα της πόλης στην Αθήνα, απέχει μόλις 86 χιλιόμετρα, με εύκολη πρόσβασή μέσω της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.


Θήβα: Ο ΒΛΑΧΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ
Κυριακή της Τυρινής (2/3) &
Καθαρά Δευτέρα (3/3)




Κάθε χρόνο την Κυριακή της Τυρινής (τελευταία Κυριακή της Αποκριάς) και την Καθαρή Δευτέρα (πρώτη μέρα της μεγάλης νηστείας), τούτη την εποχή της άνοιξης, της βλάστησης και της γονιμότητας, εδώ και 200 χρόνια, στην αμπελοστεφάνωτη επτάπυλη Θήβα, πόλη πανάρχαιη και σεβαστή στην ιστορία και την παράδοση, πατρίδα του αμπελιού και του κρασιού, γενέτειρα του Βάκχου, σμίγουν τα προαιώνια στοιχεία της Διονυσιακής λατρείας με τη σύγχρονη χριστιανική πίστη, σ’ ένα πολυσήμαντο, λαϊκό έθιμο, το «ΒΛΑΧΙΚΟ ΓΑΜΟ», που γίνεται σε τέσσερις γιορτινές μέρες. Την Τσικνοπέμπτη, την Κυριακή της Τυρινής, την Καθαρή Δευτέρα και των Αγίων Θεοδώρων.

Ο Βλάχικος Γάμος της Θήβας αποτελεί σατυρική παραλλαγή τέλεσης ποιμενικού γάμου και εμφανίζεται σαν αποκριάτικο έθιμο περί τα μέσα του 19ου αιώνα στην πόλη της Θήβας. Ενσωματώνει με τρόπο θαυμαστό κατά τους λαογράφους, στοιχεία από έθιμα και συνήθειες των βλάχικων πληθυσμών που εγκαταστάθηκαν στη Θήβα (Βλαχομαχαλάς), μετά την κάθοδό τους από την περιοχή του Ασπροπόταμου της Πίνδου, λίγα χρόνια από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους τα οποία σατιρίζει, με στοιχεία της πανάρχαιας Διονυσιακής λατρείας, που διασώζονται στις μνήμες των ντόπιων κατοίκων της Θήβας, γενέτειρας πόλης του Διονύσου.

Όλα θυμίζουν τον Διόνυσο… Το ομαδικό γλέντι, το μεθύσι, η πομπή, ο Πυρρίχιος χορός, τα φλάμπουρα με τα γαρυφαλλοστόλιστα πορτοκάλια, οι γκλίτσες (παραλλαγές των βακχικών θυρσών), η τσουχτερή σάτιρα, οι αισχρολογίες και τα πειράγματα, ο χορός και η ακατάσχετη οινοποσία, τα πηδήματα και οι κραυγές, ο πανούσης (αναπαράσταση του υπηρέτη) με το υπερμεγέθης ομοίωμα φαλλού και τα κουδούνια που κρέμονται στα σκέλια του, οι θεατρίνοι, που λέγονται και «γελοίοι» με την ιδιόμορφη φορεσιά τους (κατσάρια δεμένα στις άσπρες κάλτσες σαν αρχαία σανδάλια, με κλαριά κισσού στα κεφάλια τους) και τα καμώματά τους, ο χορός του «πεθαμένου», που συμβολίζει την ανάσταση της φύσης, τη νίκη της ζωής πάνω στον θάνατο, είναι λίγα από τα σημάδια που μαρτυρούν ότι τούτος ο «Γάμος», το πολυσήμαντο αυτό λαϊκό αφιέρωμα είναι κατάλοιπο της πανάρχαιας οργιαστικής Διονυσιακής λατρείας.

Οι Απόκριες στη Θήβα, λοιπόν, είναι μία πρωτότυπη, αυθεντική, ελληνική επιλογή για τον επισκέπτη, που δεν ζηλεύει τίποτα από τα καρναβάλια-κακέκτυπα, πιθανόν, των άλλων χωρών. Είναι Απόκριες γνήσιες, ποτισμένες από την Ιστορία της δικής μας χώρας και του δικού μας πολιτισμού, συνδεδεμένες άρρηκτα με την παραδοσιακή διασκέδαση, που δίνουν στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει μια εμπειρία ζωής, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει χρήματα, στην δύσκολη συγκυρία που διάγουμε.

Συγκεκριμένα, ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να παρακολουθήσει αλλά να συμμετέχει στην αναβίωση του Βλάχικου Γάμου μέσα από τα δρώμενα των εορταστικών ημερών.

Την Τσικνοπέμπτη «πιάνονται» τα προζύμια για τον Βλάχικο Γάμο. Τα «μπουλούκια», οι παρέες δηλαδή των Βλάχων, συγκεντρώνονται το βράδυ στις ταβέρνες της πόλης μαζί με τους παρευρισκομένους και διασκεδάζουν μέχρι πρωίας με νταούλια και πίπιζες. Όλα προμηνύουν τις χαρές και τα μεθύσια που θα έρθουν.

Την Κυριακή της Τυρινής το μεσημέρι, οι «Καπεταναίοι» με τον Πανούση (υπηρέτη), το Φλάμπουρο και τα παραδοσιακά όργανα, νταούλι και πίπιζα, φέρνουν βόλτα τα βλάχικα κονάκια και συναθροίζουν τα παλικάρια του «μπουλουκιού», τους Βλάχους, Μακεδόνες και Λιάπηδες. Οι παρέες συγκεντρώνονται στον κεντρικό πεζόδρομο, την οδό Επαμεινώνδα και την πλατεία της Θήβας, με χορούς, τραγούδια και ασταμάτητο γλέντι και κρασί μέχρι αργά τη νύχτα.

Την Καθαρά Δευτέρα το πρωί… σκούζει ο «σκάρος» (εγερτήριο των Βλάχων, εωθινό). Κάθε «μπουλούκι» ανάβει τη φωτιά στην κεντρική πλατεία, στον πεζόδρομο της οδού Επαμεινώνδα, και ψήνεται στη θράκα η «προπύρα», η πίτα της νύφης. Γύρω από την φωτιά τα παλικάρια χορεύουν τον Πυρρίχιο χορό. Γλέντι και κρασί μέχρι τις 12.00 το μεσημέρι, οπότε και οι παρέες συγκεντρώνονται στο γραφικό ξωκλήσι της «Αγιατριάδας» για φαγητό και για τις στερνές σκοτούρες της γαμήλιας «πομπής» και της τελετής του «γάμου».

Όλοι μαζί οι Βλάχοι στρώνουν κοινό τραπέζι με νηστίσιμα φαγητά, τα οποία μοιράζονται μαζί με τους επίσημους καλεσμένους και όλο τον κόσμο των επισκεπτών και τσουγκρίζουν μαζί τους τα ποτήρια με την εκλεκτή ρετσίνα της Θήβας.

Στις 2 το μεσημέρι ξεκινάει η γαμήλια πομπή, με το ζεύγος ανεβασμένο σε άμαξα, την οποία σέρνουν διαλεχτά άλογα. Τα «μπουλούκια» και οι επισκέπτες ακολουθούν χορεύοντας και όλοι εύχονται στο ζεύγος «βίον ανθόσπαρτων». Η πομπή θα καταλήξει στην οδό Πινδάρου, όπου είναι τοποθετημένες οι καλύβες των συμπέθερων.Εκεί θα γίνει το «ξύρισμα» του γαμπρού και ο φημισμένος σκωπτικός διάλογος των δύο συμπεθέρων για το… «ελάττωμα» της νύφης. Κοινολογείται το μεγάλο μυστικό της νύφης και τελικά τα συμπεθεριά ξεδιαλύνουν τις διαφορές τους και συμφωνούν για τον γάμο των παιδιών τους.


Στη συνέχεια οι παρέες των Βλάχων συγκεντρώνονται στην Κεντρική Πλατεία της πόλης όπου ακολουθεί το ο αποκορύφωμα του εθίμου, που είναι ο χορός του «πεθαμένου»,προχριστιανικό κατάλοιπο, Αδωνική τελετή που συμβολίζει το τέλος του Χειμώνα και τον ερχομό της Άνοιξης, τη νίκη δηλαδή της ζωής πάνω στο θάνατο.

Το γλέντι κορυφώνεται και τα νταούλια των Βλάχων που θα χορεύουν θα ακούγονται μέχρι το πρωί της Τρίτης.

Μετά από μία εβδομάδα, στην εορτή των Αγίων Θεοδώρων, η νύφη επιστρέφει στο πατρικό της σπίτι για να επισκεφτεί τους δικούς της, και το γεγονός αυτό γίνεται αφορμή για νέα γλέντια χορούς, με τα “Επιστρόφια”.

Στη Θήβα λένε ότι κάθε χρόνο την Καθαρά Δευτέρα όλα αναγεννώνται και η φύση ανανεώνεται. Και βέβαια, οι Βλάχοι ανανεώνουν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά με την ευχή: «και του χρόνου στο μέτρο, που σημαίνει, του χρόνου, να μετρηθούμε και να μην λείπει κανείς.

Καπαρέλλι: Τα Κιθαιρώνεια 
Κυριακή της Τυρινής (2/3)





Στο Καπαρέλλι Θηβών, την Κυριακή της Τυρινής το πρωί, τελούνται τα «Κιθαιρώνεια», με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, γαϊτανάκι, άφθονο φαγητό και κρασί για τους ντόπιους και τους επισκέπτες. 







  Βάγια: Αποκριάτικες Εκδηλώσεις  
Κυριακή της Τυρινής (2/3)




Στα Βάγια Θηβών, την Κυριακή της Τυρινής το πρωί στην κεντρική πλατεία, θα πραγματοποιηθούν αποκριάτικες εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους με γαϊτανάκι, παροδοσιακούς χορούς και τραγούδια, ξυλοπόδαρους και κλόουν, με φαγητό, μουσική και χορό.





Πλαταιές: Η Γιορτή της Φασολάδας 
 
Καθαρά Δευτέρα (3/3)





Στις Πλαταιές Θηβών, την Καθαρά Δευτέρα το πρωί, εορτάζεται η «Γιορτή της Φασολάδας» με ντόπιο κρασί και σαρακοστιανά εδέσματα, παραδοσιακή μουσική με τραγούδια και γαϊτανάκι .






Ελλοπία : Αρβανίτικο Γλέντι 
Καθαρά Δευτέρα (3/3)




Στην Ελλοπία Θηβών, την Καθαρή Δευτέρα πραγματοποιείται το «Αρβανίτικο Γλέντι» με τη συμμετοχή των κατοίκων αλλά και των απανταχού Αρβανιτών της Ελλοπίας και τις ευρύτερης περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Θίσβης., με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, με σαρακοστιανά εδέσματα, κρασί, πίπιζα και νταούλι!



ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!!!!!!!!

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411
Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης