Ανάβαση στον Ελικώνα-Βίντεο-φωτογραφίες

Η πορεία άρχισε στις 07.45, με ένα καταπληκτικό καιρό, από τη βάση της Πεζούλας (Μπουζέλι) και εξελίχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις με επιστροφή στις 15.30. Ο χρόνος των 12 ωρών στην ανακοίνωση δόθηκε για να αποτρέψει τους βιαστικούς του περσινού Ολμειού. Την ομάδα αποτελούσαν 2 γυναίκες και 8 άνδρες. Μεγαλύτερος ο Παναγιώτης Ζαχαρίας ο οποίος συμμετείχε και πέρσι ενώ υποσχέθηκε “Θεού θέλοντος” να ανεβεί και τα επόμενα χρόνια. Με τρεις σύντομες στάσεις για συντονισμό, απόλαυση της θέας και παρατήρηση των κομματιών απολιθωμένων ξύλων, φθάσαμε σε μία ώρα στο μεγάλο βράχο, όπου και η φωτογραφία. Διακρίνονται από αριστερά: Νίκος, Νίκος, Λευτέρης, Τάσος, Βασίλης, Αρετή, Νότα, Κώστας και Παναγιώτης. Εάν πηγαίναμε από τα “Πέντε Πηγάδια” θα κάναμε την ίδια ώρα, χωρίς όμως να δούμε τίποτα, εκτός από το υπέροχο οριζόντιο και χωμάτινο μονοπάτι της Δραμπάλας κάτω από τα έλατα. 

   Από τον βράχο αρχίσαμε την αναρρίχηση και σε 40’ φθάσαμε στη Θέα, το τελευταίο σημείο της κορυφής από όπου φαίνεται η Άσκρη και όλη η ανατολική Βοιωτία. Από εκεί, μετά άλλα 40’ φθάσαμε στην Ιπποκρήνη.  Μετά από μία σύντομη στάση, επειδή οι περισσότεροι ήμασταν πολύ ιδρωμένοι, κινηθήκαμε στο μονοπάτι προς την Σημαία (Μοτσάρα), μέχρι το Θέατρο των Μουσών, αυθαίρετο όνομα το οποίο δώσαμε πέρσι λόγω της καταπληκτικής ομοιότητας με αρχαίο θέατρο και της υπέροχης ακουστικής. Φωτογραφία από το χώρο αυτό θα κοσμεί το εξώφυλλο του προσεχούς τεύχους του περιοδικού “Η φωνή της Άσκρης”. Εκεί με τη μοναδική θέα προς τη βόρεια Βοιωτία, από τον “Φαγά” ή “όρος Σφιγγός” μέχρι τον Παρνασσό, αλλά και τη νότια Βοιωτία από τα ορεινά του θεάτρου, όπου είδαμε τις τρεις θάλασσες (βόρειο Ευβοϊκό, νότιο Ευβοϊκό και Κορινθιακό κόλπο) και τις δύο λίμνες (Υλίκη και Παραλίμνη), κάναμε τη μεγάλη στάση.

   Ο καιρός είχε αρχίσει να χαλάει και βλέπαμε να πέφτουν βροχές σε Ακραίφνιο, Κωπαΐδα και αλλού, τις οποίες απολαμβάναμε, ευρισκόμενοι πάνω από τα σύννεφα. Αυτή η επιδείνωση του καιρού, την οποία περιμέναμε, μας ανάγκασε να κινηθούμε ανατολικά επί της κορυφογραμμής και απογοήτευσε τους περισσοτέρους που ήθελαν να ανεβούν και στη Σημαία. Βέβαια, όπως έλεγε και ο Κωστής Παλαμάς …

«Όσα βουνά κι αν ανεβείτε,
απ’ τις κορφές τους θ’ αγναντεύετε άλλες κορφές
ψηλότερες, μιαν άλλη πλάση ξελογιάστρα.
Και την κορφή σα φτάστε την κατάψηλη,
πάλε θα καταλάβετε πως βρίσκεστε
σαν πρώτα κάτω απ’ όλα τα άστρα».

  Στη θέα όμως των δολινών ή κρατήρων, με το τεράστιο βάθος και πλάτος και κυρίως με τη διάταξη των βράχων, ένα μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο, η απογοήτευση μετατράπηκε σε ενθουσιασμό. Και μόνο για αυτή τη δομή της κορυφογραμμής, αξίζει να ταλαιπωρηθεί κανείς και να ανέβει στον Ελικώνα. Μετά τις δολίνες, ο βωμός του Δία. Εκεί, χύνοντας κρασί από λιαστά σταφύλια ευχηθήκαμε να απαλλαγεί η ανθρωπότητα από την κυριαρχία των τραπεζών και να επανέλθουν οι αξίες των ανθρώπων των λαών και των εθνών. Εκεί τα μέλη της ομάδας είπαν τις εντυπώσεις τους από την ανάβαση.

   Μόλις είχαμε ολοκληρώσει τη μελέτη του βωμού, άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες ψιχάλες. Αμέσως κατεβήκαμε από την κορυφή και πήραμε το μονοπάτι της επιστροφής  με ένα ψιλόβροχο για 15’ περίπου. Φαίνεται ότι η σπονδή έπιασε τόπο και μακάρι να επαληθευθεί και η ευχή. Πολλοί συγγενείς, γνωστοί και φίλοι έπαιρναν τηλέφωνο ανησυχώντας για τη βροχή. Το μονοπάτι που ακολουθήσαμε, αυτό των 20 σταδίων (3.600 μ) που περιγράφει ο Παυσανίας είναι το μόνο ασφαλές σε περίπτωση βροχής. Η κατάβαση όμως είναι κουραστική γιατί πιάνονται τα γόνατα. Γι’ αυτό και όταν φθάσαμε στο δρόμο δεν ανεβήκαμε στο αυτοκίνητο αλλά περπατήσαμε για να ξεπιαστούμε. Η συνέχεια δόθηκε στο κατάστημα Ευφήμη, οποία ως γνωστό ήταν η τροφός των Μουσών.
http://permisospress.blogspot.gr
   Στόχος μας είναι, σε μία από τις επόμενες αναβάσεις, να παιχτεί αρχαία τραγωδία στο θέατρο των Μουσών Οπωσδήποτε όμως θα αρχίσουμε με τον αγώνα Ησιόδου – Ομήρου.

   Για τις δολίνες οι περισσότεροι ομιλούν για καθίζηση του εδάφους και κάποιοι για πτώσεις μετεωριτών. Ίσως αυτές να είχε υπόψη του ο Ησίοδος, όταν περιέγραφε την Τιτανομαχία. Για τη δομή της κορυφογραμμής, με τις πολλές σειρές τετραγωνισμένων βράχων, λες και είναι κομμένες με laser, η ομάδα των Κινέζων που ανέβηκε πέρσι το Σεπτέμβριο ισχυριζόταν με πάθος, ότι δεν είναι θαύμα της φύσης, αλλά ανθρώπινο έργο σε κάποια άλλη ζωή ενδεχομένως. Αυτά για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον σας, ώστε να ανεβείτε και να σχηματίσετε άποψη.
hsiodos.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411

Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης