Βορίδης στις σήραγγες Καλλιδρόμου-Όθρυος, το 2015 έτοιμη όλη η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη


ΕΡΓΟΣΕ:

Μέσα στο 2013 προσδιορίστηκε η ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρόμου στα δύο τμήματα, από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό, που εκτελούνται αυτή τη στιγμή, ενώ η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία με τη σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση τον Δεκέμβριο του 2015. Σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης επισκέφθηκε τα εργοτάξια που είναι εγκατεστημένα στη Φθιώτιδα για να ενημερωθεί για τις εξελίξεις στα έργα, για τις δυσκολίες που υπάρχουν για την πορεία τους, αλλά και για να προσδιοριστεί ένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τους υπεύθυνους μηχανικούς της ΕΡΓΟΣΕ, ιδιαίτερα όσον αφορά τη σήραγγα Καλλιδρόμου έγινε αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου,στις ιδιαιτερότητες που υπήρξαν στην πορεία κατασκευής του, στις πολλαπλές καταπτώσεις που σημειώθηκαν ενόσω κατασκευάζονταν τμήματα της σήραγγας και στις τεχνικές δυνατότητες των εταιριών που το κατασκευάζουν.

Σημειώθηκε ότι ακόμη και η διεθνής κοινότητα έχει ενδιαφερθεί για την αντιμετώπιση των φαινομένων που υπήρξαν κατά τη διάνοιξη της σήραγγας από την οποία πλέον απομένουν 400 μέτρα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, ενώ τα υπόλοιπα 9 χιλιόμετρα έχουν ήδη ανοίξει. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τεχνικών, μέχρι τα μέσα καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του τούνελ και από εκεί και μετά μένει να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα τμήματα που προβλέπονται για να παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015. Όπως τονίστηκε, η διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κατά μία ώρα με την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων.

Όσον αφορά το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός το τούνελ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78% δηλαδή από τα περίπου 13 χιλιόμετρα που είναι συνολικά έχουν ολοκληρωθεί τα 10 χλμ. Και, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία δόθηκαν στον υπουργό, συνολικά η σήραγγα έχει κατασκευαστεί σε ένα ποσοστό 70%.

Το συγκεκριμένο τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό έχει συνολικό μήκος 122 χιλιόμετρα όσο δηλαδή είναι και το μήκος της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, ενώ τα 106 χλμ. Αφορούν μια εντελώς νέα χάραξη αφού έτσι εγκαταλείπεται ο ορεινός όγκος από όπου διέρχεται σήμερα η σιδηροδρομική γραμμή. Όσον αφορά το κόστος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, συνολικά το έργο θα στοιχίσει 1,6 δισ. ευρώ από τα οποία 0,7 δισ. είναι ενταγμένα στοΕΣΠΑ.

Ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν στην εξέλιξη των συγκεκριμένων έργων έκανε ο κ. Βορίδης καθώς σημείωσε πως «είναι ένα εντυπωσιακό έργο, ένα έργο με μεγάλες δυσκολίες» συμπληρώνοντας πως «είναι εξίσου σημαντικό ότι αυτό το έργο εκτελείται χάρις στην εξαιρετική τεχνογνωσία τόσο των εργοληπτικών εταιρειών όσο και της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και χάρη στην επιμέλεια και την προσπάθεια των εργαζομένων». Μάλιστα ο κ. Βορίδης χαρακτήρισε «σημαντική παρακαταθήκη για την Ελλάδα» την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκτέλεση τόσο δύσκολων να έργων.

Αναφερόμενος στα δύο τμήματα του ΠΑΘΕ που απομένουν για την ολοκλήρωσή του πριν και μετά τη Λαμία, υπογράμμισε ότι το μεν ένα βρίσκεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το δε δεύτερο βρίσκεται στις διαβουλεύσεις για την υποκατάσταση του αναδόχου. Ο υπουργός απέφυγε οποιαδήποτε χρονική δέσμευση σχετικά με τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα όπως ο Ε65. Για την έναρξη των εργασιών έκανε λόγο για διαβουλεύσεις με τις εταιρείες, ενώ εξέφρασε συγχρόνως την εκτίμηση ότι «η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονται για να ξεκινήσουν τα έργα».

Στην επίσκεψή του στις δύο σήραγγες τον κ. Βορίδη συνόδεψε ο βουλευτής της ΝΔ, Χρήστος Σταϊκούρας, και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Μπατζελή, όπως επίσης ο Περιφερειάρχης Στερεάς Κλέαρχος Περγαντάς και δήμαρχοι της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411

Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης