Η Παπαθωμά στο 2ο Λύκειο Λιβαδειάς



Από τη παρουσία μου στο 2ο λύκειο Λιβαδειάς , σε ενημερωτικό σεμινάριο για την 25η Νοεμβρίου , την επίσημη ημέρα κατά της βιας των γυναικών !
Παρουσία του σεβασμιότατου επισκόπου του οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως κ Ανδιδου Χριστοφορου καθώς και του επίτιμου μέλους της περιφερειακής επιτροπής Ισότητας κ Παπαναστασιου Μίνας !
Μέρος της τοποθέτησης μου:
«γυναικείο φύλο παρόλο που αποτελεί την πλειοψηφία στη γη, ακόμη και σήμερα θεωρείται ως «αδύναμο» και σε πολλές χώρες, αντιμετωπίζεται ως δεύτερης κατηγορίας.

Οι γυναίκες από την εποχή της αγροτικής επανάστασης, όπου η σωματική δύναμη αρχίζει να γίνεται απαραίτητη για την χειραγώγηση της γης, αρχίζουν σταδιακά να χάνουν τη θέση τους για να την ξαναδιεκδικήσουν κατά τους τελευταίους δύο αιώνες.

Ένα πλήθος πρακτικών αλλά και αναπαραστάσεων ακόμη και σε ανεπτυγμένες χώρες συνεχίζουν να διαιωνίζουν την ανισότητα και παρόλο που οι γυναίκες αποτελούν το 51% του πληθυσμού αποτελούν μειονότητα.

Μόνο στον τελευταίο αιώνα, και σε κάποιες χώρες μόνο τις τελευταίες δεκαετίες, οι γυναίκες αντιμετωπίζονται ως πολίτες με δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

Παρόλο που έχει καταβληθεί προσπάθεια για τη μείωση της ανισότητας στον ανεπτυγμένο κόσμο, ακόμη βλέπουμε να μην έχει εξαλειφθεί, αν κρίνουμε από τη μισθολογική διαφορά που συχνά διακρίνει τα δύο φύλα, τις αυξημένες υποχρεώσεις στην καθημερινότητα της γυναίκας, τη χαμηλή παρουσία της σε θέσεις εξουσίας, το πόσο συχνά γίνεται θύμα σε περιόδους κρίσης ή πολέμου.

Στον πόλεμο για παράδειγμα, οι γυναίκες αντιμετωπίζονται ως λάφυρα.

Αυτή η πραγματικότητα αναπαράγεται μέσα από την κακή εικόνα που συχνά έχει ενδοβάλλει και η ίδια η γυναίκα για το φύλο της. Έτσι, με τρόπο που δεν της είναι συνειδητός συντηρεί την μειονοτική της θέση εξαιτίας των αρνητικών αναπαραστάσεων που έχει για το φύλο της.

Μερικές φορές, έχοντας αυτή την αρνητική εικόνα, προχωρεί σε υιοθέτηση αντρικών προτύπων συμπεριφοράς και ενώ δεν το επιθυμεί, με αυτό τον τρόπο υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο τη γυναικεία θέση της.

Ισότητα δεν σημαίνει εξομοίωση όμως. Φυσικά υπάρχουν διαφορές στη συμπεριφορά των δύο φύλων. Διαφορές που πέρα από την πολιτισμική
επένδυσή τους έχουν να κάνουν με τη βιολογική λειτουργία τους. Έτσι, το μικρό αγόρι ακόμη κι αν δεν το έχει διδαχθεί πουθενά θα προτιμήσει να παίξει ένα παιχνίδι δύναμης, οδηγούμενο από την φύση του κι όχι απαραίτητα από τα πολιτισμικά πρότυπα. Αντίθετα, το κορίτσι συνήθως θα προτιμήσει πιο ήρεμα παιχνίδια. Φυσικά, παίζουν ρόλο και οι ιδιοσυγκρασίες, δηλαδή το γονιδιακό δυναμικό του κάθε παιδιού και ατόμου. Αλλά αυτό είναι που συμβαίνει συνήθως.


Διαβάστε περισσότερα »

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411

Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης