Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΑΓΜΑΤΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ !!!


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  ΘΗΒΩΝ ΚΑΙ ΛΕΒΑΔΕΙΑΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΑΓΜΑΤΑ ΥΠΑΤΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013
Παρουσία πλήθους πιστών πραγματοποιήθηκε στην Ιερά 
Μονή Σαγματά ο Πανηγυρικός  Εσπερινός μετ ' Αρτοκλασίας
 και Θείου Κηρύγματος τής Εορτής τής  Μεταμορφώσεως 
τού Σωτήρος Χριστού .
Χρόνια καλά ευλογημένα και δημιουργικά με την φώτιση 
τής Μεταμορφώσεως τού Σωτήρος Χριστού , έτσι ώστε να
 ανταπαξέλθουμε στις δυσκολίες τής Εποχής , όπου πέρα 
από τίς οικονομικές δυσκολίες , δοκιμάζονται οί ηθικές καί 
πνευματικές αξίες όλων μας .
Email:sovdim@hotmail.com

Στις 6 Αυγούστου εορτάζεται η ανάμνηση της Θείας Μεταμορφώσεως
του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού.Η Μεταμόρφωση
έλαβε χώρα
 σε όρος υψηλόν κατά τους τρεις συνοπτικούς Ευαγγελιστές (Ματθαίο, Μάρκο
και Λουκά) και σύμφωνα με την Ιερά Παράδοση στο όρος Θαβώρ, που
στα εβραϊκά σημαίνει έλευση φωτός.
Έγινε, κατά τους περισσότερους Πατέρες, 40 ημέρες περίπου προ της Σταυρώσεως,
δηλαδή κατά τον μήνα Φεβρουάριο δεδομένου ότι η Σταύρωση έγινε 14 Μαρτίου.
 Αλλά επειδή η ανάμνηση της εορτής θα συνέπιπτε μέσα στη Μεγάλη
Τεσσαρακοστή που είναι πένθιμη περίοδος, γι” αυτό μεταφέρθηκε στις
6 Αυγούστου που απέχει, από τις 14 Σεπτεμβρίου που γιορτάζεται η
 Ύψωση του Τιμίου Σταυρού και λογαριάζεται σαν Μεγάλη Παρασκευή,
σαράντα ημέρες.
Κατά τη διήγηση των Ευαγγελιστών (Ματθαίο, Μάρκο και Λουκά), ο Κύριος
 μας Ιησούς Χριστός σαράντα ημέρες περίπου πριν τη Σταύρωσή Του, παρέλαβε
 τρεις από τους Μαθητές του, τον Πέτρο για τη μεγάλη πίστη και αγάπη που
είχε προς τον Χριστό, τον Ιωάννη επειδή τον αγαπούσε ιδιαίτερα
ο Κύριος, για την αγνότητα και την ολόψυχη προς Αυτόν αφοσίωσή του
και τον Ιάκωβο επειδή αυτός έχυσε πρώτος το αίμα του για την αγάπη
του Χριστού και τους ανέβασε στο όρος Θαβώρ για να προσευχηθεί.
Δεν πήρε όλους τους μαθητές μαζί Του, γιατί θα αναγκαζόταν να πάρει
 και τον Ιούδα, που λόγω της κακής του προαιρέσεως ήταν
ανάξιος να δει τη Μεταμόρφωση.
Οι τρεις μαθητές Του, όπως ήταν κουρασμένοι από τη δύσκολη ανάβαση
στο Θαβώρ και ενώ κάθισαν να ξεκουραστούν, έπεσαν σε βαθύ ύπνο.
 Όταν, όμως, ξύπνησαν, αντίκρισαν απροσδόκητο και εξαίσιο θέαμα.
Το πρόσωπο του Κυρίου άστραφτε σαν τον ήλιο, και τα ρούχα Του ήταν
 λευκά σαν το φως.
Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν, ο Προφήτης Μωυσής σαν εκπρόσωπος του
 νόμου της Παλαιάς Διαθήκης και των νεκρών και ο Προφήτης Ηλίας
σαν εκπρόσωπος των προφητών και των ζωντανών (όπως είναι γνωστό
ο Προφήτης Ηλίας αναλήφθηκε ζωντανός στους ουρανούς με πύρινο άρμα)
 συνομιλώντας μαζί Του για τις προφητείες που αναφέρονταν στο
σωτήριο Πάθος Του. Αυτό έγινε για να δείξει στους μαθητές πως είναι
 ο Κύριος του νόμου και των προφητών, ζώντων και νεκρών.

Αφού οι μαθητές συνήλθαν
κάπως από την έκπληξη,
ο Πέτρος, θέλοντας να
 διατηρηθεί αυτή
η αγία μέθη που προκαλούσε
η ακτινοβολία του Κυρίου,
 ικετευτικά είπε
 να στήσουν τρεις σκηνές.
 Μία για τον Κύριο, μία για το
 Μωυσή και μία
 για τον Ηλία. Πριν προλάβει,
όμως, να τελειώσει τη
 φράση του, ήλθε
 σύννεφο που τους σκέπασε και
 μέσα απ” αυτό ακούστηκε
 φωνή που έλεγε:
 «Ούτος εστίν ο υιός μου ο αγαπητός,
αυτού ακούετε».
 Δηλαδή, Αυτός
 είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, που
τον έστειλα για να
σωθεί ο κόσμος.
Αυτόν να ακούτε. Οφείλουμε, λοιπόν,
και εμείς όχι μόνο
 να Τον ακούμε,
αλλά και να Τον υπακούμε.
Σε οποιοδήποτε δρόμο μας
 φέρει, είμαστε
 υποχρεωμένοι να πειθαρχούμε.
Ο σκοπός αυτού του εξαίσιου γεγονότος ήταν να
 κάνει ο Κύριος μας
 Ιησούς Χριστός τους μαθητές Του να πιστέψουν
ακόμα περισσότερο
 σε Αυτόν για να μην ολιγοπιστίσουν την ώρα που
θα Τον
βλέπουν, γυμνό και καταματωμένο με το ακάνθινο
στεφάνι να υποφέρει
 και να πεθαίνει για την σωτηρία του κόσμου, να
μην δειλιάσουν,
αλλά να καταλάβουν πως το Πάθος Του το υπομένει
επειδή το ήθελε,
 εκούσια και όχι από αδυναμία, αφού είναι
ο Παντοδύναμος Υιός του
 Θεού που γεμάτος αγάπη για το άθλιο και αχάριστο
 πλάσμα Του
κατέβηκε στη γη, για να μας ελευθερώσει από τα
 δεσμά της αμαρτίας.
Για περισσότερη ανάγνωση, μπορείτε να διαβάστε τα κείμενα εδώεδώ και εδώ



ΒΟΙΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΟΒΑΤΖΗΣ
Email:sovdim@hotmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411
Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης