Η ΗΜΕΡΙΔΑ '' ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙ ΚΑΤΟΧΗΣ '' ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΘΗΒΑ'Ι'ΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ !!!


ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΗΒΑΙΩΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΦΙΝΗΣ
ΘΗΒΑ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013

Πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα τού Πολιτιστικού Συλλόγου 
τής Θήβας   '' ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΝ ΘΗΒΑ'Ι'ΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ '' 
  η πολύ ενδιαφέρουσα Ημερίδα μέ Θέμα : ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙ ΚΑΤΟΧΗΣ , μέ ομιλητή τόν Συγραφέα , Λαογράφο , Δημοσιογράφο καί Στιχουργό κ. Γεώργιο Λεκάκη  .  
Ο οποίος εντυπωσίασε τό κοινό με τις τεκμηριωμένες γνώσεις τού 
πού είναι απόρροια , έρευνας ετών και ανέδειξαν τις θηριωδίες των
 κατακτητών Γερμανών και επί των Ελληνικών Αρχαιοτήτων σε όλη την Επικράτεια κατά την διάρκεια τής κατοχής .
Τίμησαν με την παρουσία τους την άκρως εντυπωσιακή από πλευράς ενημέρωσης Ημερίδα : o πρώην Βουλευτής Βοιωτίας , Υφυπουργός
 και Επίτιμος Πρόεδρος τού ΣΕΓΑΣ κ. Γεώργιος   Κατσιμπάρδης , 
ο Καθηγητής Αρχαιολογίας κ. Θεόδωρος Σπυρόπουλος , οι οποίοι 
απηύθυναν χαιρετισμό στην Εκδήλωση , και ο πρώην Πρόεδρος 
τού Δημοτικού Συμβουλίου τού Δήμου Θηβαίων κ. Γεώργιος  Κατσέλης  ,
 ενώ αμυδρή ήταν η παρουσία Δημοτών τής Θήβας , κάτι πού 
σίγουρα δέν τιμά την μέγιστη σε παγκόσμιο επίπεδο
 Αρχαία Ιστορία  τής Θήβας .
Στό πάνελ τής Ημερίδας δίπλα στόν ομιλητή κ. Γεώργιο Λεκάκη 
παρευρέθησαν ο Πρόεδρος τού '' ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ   ΘΗΒΑ'Ι'ΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ '' κ. Γεώργιος Πέππας ο οποίος απηύθυνε 
χαιρετισμό στην Εκδήλωση και ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων
 τού Θηβα'ι'κού Πολιτιστικού Συλλόγου Δημοσιογράφος
 κ. Νίκος Χατζηδούρος , ο οποίος συντόνισε την Εκδήλωση . 

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στό Διοικητικό Συμβούλιο τού 
'' ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΘΗΒΑ'Ι'ΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ '' διότι από τά πρώτα του βήματα  διοργανώνει Εντυπωσιακές  καί Ενδιαφέρουσες Εκδηλώσεις πού αναβαθμίζουν τον Πολιτισμό της Θήβας  .



ΒΟΙΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΟΒΑΤΖΗΣ
Email:sovdim@hotmail.com 

mousikorama_lekakis
ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΕΚΑΚΗ

Ο Γιώργος Λεκάκης γεννήθηκε στο Μόναχο της Γερμανίας, 
από Έλληνες
 γονείς μετανάστες, στις 17 Αυγούστου 1964. Μεγάλωσε 
και σπούδασε
 εκεί Κοινωνιολογία-Λαογραφία και Δημοσιογραφία.
Ο πατέρας του καταγόταν από μια οικογένεια που
 ξεκίνησε από τα
 Σφακιά Κρήτης, πέρασε κυνηγημένη από τους 
οθωμανούς στην 
Μονεμβασιά, από εκεί στην Ύδρα όπου πολέμησε 
πλάι στον Α. Μιαούλη,
 και εν τέλει εγκαταστάθηκε στον Πειραιά. Η μητέρα
 του κατάγεται από
 το Πλατύ Ημαθίας (όπου έφθασε η οικογένειά της 
προερχομένη από Καππαδοκία και Μ. Ασία). Αμφότεροι 
εγκαταστάθηκαν πια μόνιμα στον Πειραιά, μετά από 20ετή 
και πλέον «θητεία» στην ξενιτειά, ως εργάτες.

Με πατέρα ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Πειραιώς πήρε 

κι ίδιος τον δρόμο του αθλητισμού από πολύ μικρός. Όσο 
ήταν στο Μόναχο υπήρξε ποδοσφαιριστής της "Μόναχο 1860"
 και ερχόμενος στον Πειραιά δεν "περνάει" στις εξετάσεις για 
τον Ολυμπιακό, απογοητεύεται και ασχολείται ερασιτεχνικά με 
το ποδόσφαιρο, ως παίκτης της ΑΕ Πειραιώς και του Ορφέως
 Κερατσινίου. Παράλληλα ανήκει στην ομάδα στίβου του Πειραϊκού,
 ως άλτης του ύψους, κατέχοντας μιά απ' τις τρεις καλύτερες
 πανελλήνιες επιδόσεις στους εφήβους...

Ως Δημοσιογράφος

Ο απροσδόκητος θάνατος του πατέρα του όμως, τον αναγκάζει

 να εγκαταλείψει τα πάντα και να αναζητήσει μεροκάματο. 
Κι αφού το πρωί πήγαινε σχολείο, η δουλειά θα έπρεπε να
 είναι νυχτερινή. Σκέφτηκε τότε την δουλειά στις εφημερίδες, 
που ήξερε καλά ότι ήταν νυχτερινή, από τους μετανάστες στην Γερμανία.

Από πολύ μικρός στάθηκε τυχερός να μαθητέψει πλάι σε 

"δασκάλους" της δημοσιογραφίας και του λόγου, όπως ο Δημήτρης
 Ψαθάς και ο Κώστας Πρετεντέρης, οι οποίοι και τον 
"έμπασαν" στη δημοσιογραφική οικογένεια. Σ' αυτούς τον είχε 
γνωρίσει ο θείος του, Μιχάλης Μιχαηλίδης, πρώτος πρόεδρος 
του Πλατέος κι αργότερα πολιτευτής της Αριστεράς και για 
κάποιο διάστημα εκδότης του περιοδικού "Μπουκέτο". Έτσι,
 η πρώτη εφημερίδα, στην οποία εργάζεται, ως δόκιμος ακόμη,
 ήταν "Τα Νέα" και μετά η "Ελευθεροτυπία".

Ολοκληρώνει τις σπουδές του στο Μόναχο και επιστρέφοντας

 γνωρίζεται με τον Μάνο Λοΐζο, ο οποίος του αλλάζει ριζικά τον 
τρόπο σκέψεως, γραφής, αλλά και ζωής του. Έτσι μπαίνει 
σιγά-σιγά και στον χώρο του τραγουδιού.

Ως δημοσιογράφος έχει εργαστεί στις εφημερίδες «Ρωμιοσύνη»

 και, πλην των προαναφερομένων, στο «Κέρδος» (1985-94),
 στην «Νέα Αυριανή» (στήλη χρονογραφήματος «Ήχος πλάγιος» 1997),
 στην «Θεσσαλονίκη» (στήλη «Πάνω απ’ τ’ αυλάκι» 1998), και ως
 αρχισυντάκτης στις «Χρυσές Σελίδες» του «Ελεύθερου Τύπου» (1995). 
Από τον Μάρτιο του 2000 αρθρογραφεί στην εφημερίδα 
«Ελευθερία» του Λονδίνου, όπου κρατάει τη στήλη «Ελλάδος
 μεγαλείον», καθώς επίσης και σε μια σειρά επαρχιακών εντύπων
 («Ενημέρωση» Ιονίων, «Ματιές» Αργολίδος, «Ευβοϊκό 
Χωριό» Ευβοίας, «Ηπειρωτικό Μέλλον» και «Ηπειρωτικά Νέα»
 Ηπείρου, «Έκδοση» Ελάσσονος, «Ενδοχώρα» Αλεξανδρουπόλεως,
 κ.ά.), με θέματα, πάντα, πολιτισμού που αφορούν τον τόπο 
εκδόσεώς τους.

Από το 2001 κατέγραφε τα ήθη και τα έθιμα της Ελλάδος, 

μέσα από την σελίδα «Λαογραφία» του «Έθνους της Κυριακής».
 Επρόκειτο για την μοναδική συστηματική στήλη λαογραφίας 
στον ελληνικό Τύπο. Από το 2003 στην ίδια εφημερίδα 
γράφει την στήλη «Ελληνικό Λεξικό».

Στο περιοδικό “Primus” έγραφε και επιμελείτο ένα ειδικό 

ένθετο με τίτλο «Οι κρασοπόλεις της Ελλάδος», με την ιστορία
 και τη λαογραφία πόλεων και περιοχών που παράγουν ξεχωριστό
 και φημισμένο οίνο.

Από το 2005 αρθρογραφεί στο περιοδικό «Γεωτρόπιο» της

 «Ελευθεροτυπίας» του Σαββάτου, όπου συστηματικά και με 
την συνεργασία του Λυκείου Ελληνίδων έχει δημοσιεύσει 
σειρά λαογραφικών άρθρων σχετικών με τις παραδοσιακές
 φορεσιές1, κ.ά.

Έχει αρθρογραφήσει σε πολλά περιοδικά («Τότε», 

«Αγορά», «Νόστος», «Νέμεσις», «Έρευνα», «Τεχνική 
Εκλογή», «Πάλκο», «Πάντα», «Ιδεοθέατρον», «Ιατρικός Τύπος», 
«Ελληνική Αγωγή», «Ελληνικό Πανόραμα», κ.ά.), επαρχιακές 
εφημερίδες κλπ.

Ήταν διευθυντής και αρχισυντάκτης στο μουσικό περιοδικό

 «Stereo» (1983-85), το εμπορικό «Βιτρίνα» (1989-91), 
το καλλιτεχνικό «Πίστα» (1996) και το τηλεοπτικό «Relax TV»
 (1996), και πάντα το κύριο θέμα του ήταν τα πολιτιστικά.

Έγραφε, επίσης, το σενάριο του πρώτου καθαρά ελληνικού 

πολιτικού κόμικς "Ο Καρμανλιάν και οι τρεις κομματοφύλακες"
 (σκίτσα Θ. Μουτζουρίδη).

Άρθρα του συμπεριέλαβε η ετήσια έκδοση του Δήμου Ναυπλιέων

 «Ναυπλιακά Ανάλεκτα» (στην υπ’ αρ. V έκδοσή της, 2004)2,
 η δίτομη έκδοση «Εγκυκλοπαίδεια των Ελλήνων» 
(εκδ. «Κάδμος», 2007), κ.ά.. Αποσπάσματα από
 άρθρα του, κριτικές, συνεντεύξεις και μελέτες του έχουν 
συμπεριλάβει σε βιβλία τους πολλοί καλλιτέχνες 
(όπως η Δ. Γαλάνη στο «Άνω τελεία», η Κ. Γκρέυ στο 
βιβλίο που έγραψε γι' αυτήν ο Γ. Φλέσσας, με τίτλο
 τ' όνομά της, το 1994, κ.ά.) και συγγραφείς
 (όπως ο Τ. Καλογερόπουλος στο «Λεξικό της Ελληνικής
 Μουσικής», κ.ά.).

Από το 1992 είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών

 Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ).

Από το 1983 εργάζεται σε διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς.

 Αρχίζει από την ΕΡΑ-4 («Μουσικό μωσαϊκό») και μεταπηδάει
 από τους πρώτους στην «ελεύθερη ραδιοφωνία» το 1986: 
Στο «Κανάλι 1» του Πειραιώς («Τέχνη είναι... θα περάσει»),
 το «Ράδιο Καταναλωτής» («Κάθε μέρα 1 με 3» και «΄60 ήταν
 και πέρασε»), το «Ράδιο Όλυμπος» («Και τώρα… σόδα, για 
να… χωνέψετε το ελληνικό τραγούδι» και «Δισκομανία»), 
το «Ράδιο Βερόνικα» («Τα ονειροδρόμια της βροχής»), 
το «Ράδιο Ηρόδοτος» («Πανσέληνη Ελλάδα»), κ.ά. 
Τον Φεβρουάριο του 1994 γιόρτασε τα 10 του χρόνια
 στο ραδιόφωνο, σε μια βραδιά στην οποία 
παραβρέθηκαν όλοι: Φίλοι, συνεργάτες, και τραγουδιστές,
 που έχουν τραγουδήσει τραγούδια του και βραβεύθηκε 
για την προσφορά του στο ραδιόφωνο, από τη 
Διαβαλκανική Επιτροπή Μουσικής, την Ένωση Ελλήνων
 Διευθυντών Χορωδίας, Χορωδών και Χορωδιών και 
την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Μουσικής. 
Τις εκπομπές του αναμεταδίδουν πολλοί ραδιοφωνικοί 
σταθμοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2008 
έγραφε και επιμελείτο το 4λεπτο «Για τα πανηγύρια»
 στην εκπομπή «Έξοδος» του Καναλιού 1 του Πειραιώς.

Τον Σεπτέμβριο του 2003 ο Σύνδεσμος των εν 

Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA)
 διοργάνωσε, όπως κάθε χρόνο, μεγάλη βραδιά για τον
 τουρισμό στο Ζάππειο Μέγαρο Αθηνών, όπου βράβευσε 
τον Γ. Λεκάκη για «την εν γένει προσφορά του στον πολιτισμό 
και την πολιτιστική αρθρογραφία του».

Ως στιχουργός

Τραγούδια του έχουν ερμηνεύσει όλες οι μεγάλες κυρίες

 του λαϊκού μας τραγουδιού, όπως: Η Καίτη Γκρέυ, 
η Γιώτα Λύδια, η Άννα Χρυσάφη, η Πόλυ Πάνου.

Κλασικοί λαϊκοί ερμηνευτές, όπως: Ο Σταμάτης Κόκοτας,

 η Βίκυ Μοσχολιού, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Μιχάλης Μενιδιάτης, 
η Δούκισσα, η Λίτσα Διαμάντη, η Πίτσα Παπαδοπούλου, 
ο Γιώργος Μαργαρίτης, ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος, 
o Πασχάλης Τερζής, Βασίλης Καρράς, ο Νότης Σφακιανάκης,
 η Γλυκερία, ο Μανώλης Λιδάκης, η Λιζέτα Νικολάου, ο Κώστας 
Καρουσάκης, ο Ηλίας Κλωναρίδης, ο Λεωνίδας Βελής, 
ο Γιώργος Γερολυμάτος, ο Ηλίας Μακρής, ο Σταύρος Φωτιάδης, κ.ά.

Ερμηνευτές του λεγόμενου έντεχνου ελληνικού τραγουδιού,

 όπως: Η Ελένη Δήμου, ο Χάρης & ο Πάνος Κατσιμίχας, 
ο Κώστας Μάντζιος, ο Βασίλης Παϊτέρης, ο Γιάννης Δημητράς,
 ο Πέτρος Παντέλογλου, η Μαριάννα Ζορμπά, η Γεωργία Βεληβασάκη, κ.ά.

Νεότεροι λαϊκοί ερμηνευτές, όπως: Ο Γιάννης Πλούταρχος, 

ο Νίκος Νομικός, ο Θέμης Αδαμαντίδης, ο Γιάννης Κατέβας,
 ο Άγγελος Διονυσίου, ο Γιώργος Καμπουρίδης, ο Αντύπας,
 ο Λευτέρης Πανταζής, η Άντζελα Δημητρίου, ο Νίκος Μακρόπουλος,
 η Άννα Φωτίου, η Δήμητρα Παπίου, η Μαρίνα Βλαχάκη, 
η Ελένη Νταράλα, ο Χρήστος Πάζης, ο Αντώνης Παπαϊωάννου,
 ο Δημήτρης Τσαουσάκης, η Τζίνα Σπηλιωτοπούλου, 
ο Νίκος Ρωμανός, ο Πέτρος Τζαμτζής, η Ελίνα Παπανικολάου,
 η Ελένη Αντωνιάδου, η Νανά Παναγιώτου, η Νάσια Κονιτοπούλου,
 ο Γιώργος Δασκουλίδης, ο Νίκος Ιακωβίδης, ο Μανώλης Σαμαράς, 
ο Κώστας Καραφώτης, ο Γιάννης Λυμπέρης, η Μήδεια, 
ο Ηλίας Ρουσάκης, η Έφη Κοντού, η Ειρήνη 
Μερκούρη, ο Σώζος Λυμπερόπουλος, κ.ά.

Ερμηνευτές του μοντέρνου τραγουδιού, όπως: Ο Χρήστος

 Δάντης, η Μπέσσυ Αργυράκη, ο Γιώργος Πολυχρονιάδης,
 η Λία Βίσση, ο Γιώργος Αλκαίος, η Χριστίνα Φαρμάκη, 
η Βικτώρια Χαλκίτη, η Χριστίνα Αναγνωστοπούλου, 
η Αμάντα, η Λένα Παπαδοπούλου, η Χρυσώ Σταματοπούλου,
 η Άννα Ρόσση, κ.ά.

Διάφορα συγκροτήματα, όπως: Οι αδελφοί Κατσάμπα, 

οι Ζιγκ-Ζαγκ, η Οπισθοδρομική Κομπανία, τα Παιδιά του 
Οδυσσέα, ο Νότιος Άνεμος, οι Αρμός, κ.ά. Χορωδίες, όπως
 η Παιδική του Δημ. Τυπάλδου, η Παιδική της Άνδρου, κ.ά.

Αλλά και ηθοποιοί, όπως: Η Μαίρη Χρονοπούλου, η 

Σωτηρία Λεονάρδου, ο Στάθης Ψάλτης, ο Γιώργος Μπαγιώκης,
 η Βίκυ Παππά, ο Δήμος Μυλωνάς, ο Νίκος Αβαγιανός, κ.ά.

Θυμίζουμε ότι ο Λεκάκης είναι ο κύριος «υπεύθυνος» της 

επαναφοράς όλων των λαϊκών κυριών στο δισκογραφικό 
προσκήνιο, όπως το αναγνώρισε και το περιοδικό «Πάλκο»3, 
όταν το 1993, σε πείσμα των καιρών και των... δισκογραφικών
 εταιριών, έκανε δίσκο με την κυρία Καίτη Γκρέυ, και μετά και με 
την κυρία Γιώτα Λύδια (1994), και την κυρία Πόλυ Πάνου 
(1995) και τέλος, το 1997, και με την κυρία Άννα Χρυσάφη!..

Επιμελήθηκε διάφορα καλλιτεχνικά προγράμματα σε κέντρα 

κατά καιρούς, όπως στην «Λαλέουσα» (με Ζ. Καπούγια - 
Γ. Πολυχρονιάδη), τον «Δία» (με Χ. Λαμπράκη - Γ. Καμπουρίδη), 
αλλά και το «Michel», το 1984, όπου πρώτος είχε τη φαεινή ιδέα 
της συνεργασίας δυο συνθετών με τα πιάνα τους επί 
πίστας, αντί του καθιερωμένου σχήματος με πρωταγωνιστές 
τραγουδιστές, και στο οποίο επί κεφαλής ήταν ο Γ. Σπανός και 
ο Γ. Χατζηνάσιος. Μια συνεργασία που με τίτλο 
«Μουσική πρόκληση» κυκλοφόρησε και σε δίσκο.

Από το 1981 ως το 1985 χρημάτισε παραγωγός στη

 δισκογραφική εταιρία "Polyphone" του κ. Δημ. Πολίτη. Αργότερα
 ως παραγωγός συνεργάσθηκε και με την δισκογραφική εταιρεία
 RiA Music του κ. Α. Γκολφίδη.

Το 1985 γίνεται μέλος της Ένωσης Μουσικοσυνθετών - 

Στιχουργών Ελλάδας (ΕΜΣΕ).

Τον Ιούλιο του 1986 διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ Τραγουδιού

 της Ιθάκης, με τον κύκλο δουλειάς «Ξεχασμένος στα μινόρε», 
που μελοποίησε ο Νικόλας Βαφειάδης4 και ερμήνευσε ο
 Μ. Λιβιεράτος, όπου για μία ψήφο χάνει το πρώτο βραβείο.

Την άνοιξη του 1988 εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Ανοιξιάτικο 

Φεστιβάλ Φιλίας και Τέχνης της Λ. Δ. της Κορέας, με 
τραγούδια του που μελοποίησε ο Κύπριος συνθέτης Αδ. Κατσαντώνης.

Είναι μέλος της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής Πρωτοβουλίας

 για την Μουσική στα Βαλκάνια. Ηταν σύνεδρος στο Α' 
και Β' Συνέδριο Βαλκανικής Μουσικής, στην Αράχοβα (22-24.5.1992)
 και τις Σέρρες (26-28.5.1995), αντίστοιχα.

Τον Μάιο του 1994 επιμελήθηκε (μαζί με την κόρη του 

συνθέτη, Χρύσα Παπαϊωάννου) την συναυλία στην μνήμη του 
παλαιού ρεμπέτη και μεγάλου συνθέτη του λαϊκού 
τραγουδιού, Γιάννη Παπαϊωάννου. Η συναυλία κυκλοφόρησε
 και σε δίσκο με την επιμέλειά του, με τίτλο «Μια βραδιά για 
τον μπαρμπα-Γιάννη» (τον Μάρτιο του 1995, από την FM Records).

Το 1996 έγινε μέλος της ΑΕΠΙ. Την ίδια χρονιά, το τραγούδι 

του «Ο ήλιος μου» συμπεριλήφθηκε στο δίσκο «Europa» 
του Will Tura, στο οποίο ο δημοφιλής Βέλγος καλλιτέχνης 
τραγουδούσε 16 τραγούδια σε ισάριθμες ευρωπαϊκές γλώσσες!

Το 1996 και το 1997 ήταν τιμητική επιτροπή του 7ου και 

8ου, αντίστοιχα, Μουσικού Φεστιβάλ Άνδρου, που οργάνωσε 
ο Μουσικός Σύλλογος του νησιού.

Το 1998 ήταν στην τιμητική καλλιτεχνική επιτροπή 

της 2ης Παγκόσμιας Μουσικής Συνάντησης Γυναικών. Επίσης
 έγραψε στίχους για τα τραγούδια της κινηματογραφικής 
ταινίας του Παντελή Βούλγαρη «Όλα είναι δρόμος»5 και έκανε
 παραγωγή στον δίσκο «Από τον κινηματογράφο και το
 θέατρο» του Μίκη Θεοδωράκη, τραγούδια που απέδωσε η
 Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρών6 και 
ερμήνευσε ο ηθοποιός Γιάννης Μπέζος.

Τον Σεπτέμβριο του 1999 συμμετέχει με το τραγούδι του 

«Βυζαντινό μου»7 στο 2ο Φεστιβάλ Λαϊκού Τραγουδιού 
«Τσιτσάνεια», στα Τρίκκαλα. Ενώ το τραγούδι του «Αν η 
αγάπη είναι αγάπη»8 χρησιμοποιήθηκε ως τραγούδι τίτλων
 της τηλεοπτικής σειράς «Βερόνικα».

Το 2001 έγραψε τους στίχους για τις ανάγκες του 

μυθιστορήματος της Φ. Λυγούδη «Μόνο για μισή ώρα» (εκδ. «Ερωδιός»).

Το 2004 παρουσίασε μαζί με το Πολυφωνικό Συγκρότημα

 Κτισμάτων του Βαγγέλη Κώτσου την παράσταση 
«Ηπειρόραμα» στο «Καφεθέατρο Αθηνών», με κείμενα και
 φωτογραφίες δικές του, σε συνδυασμό με πολυφωνικά τραγούδια 
της Ηπείρου, από το προαναφερόμενο σχήμα.

Τον Σεπτέμβριο του 2006 ήταν κριτική επιτροπή9 στον 

9ο Διαγωνισμό Λαϊκού Τραγουδιού «Τσιτσάνεια 2006». 
Στις 2 Νοεμβρίου, το ανέκδοτο τραγούδι του «Κάτω στον 
γιαλό» (σε μουσική Θαν. Πολυκανδριώτη) ερμήνευσαν η Γλυκερία
 και η Παιδική Χορωδία Δημ. Τυπάλδου στο Μέγαρο Μουσικής
 Αθηνών, σε μια συναυλία που στόχο είχε την δημιουργία 
ξενώνα δίπλα στο ογκολογικό νοσοκομείο «Άγιοι Ανάργυροι»,
 στον οποίο θα φιλοξενούνται καρκινοπαθείς που έχουν 
οικονομικά προβλήματα και οι συνοδοί τους, και την
 οποία διοργάνωσε ο Σύλλογος Φίλων του Γενικού Ογκολογικού
 Νοσοκομείου «Οι Άγιοι Ανάργυροι».

Στο αφιέρωμα του Δήμου Αθηναίων, για τον Στέλιο Καζαντζίδη,

 με τίτλο «Στέλιος Καζαντζίδης, τ’ αχνάρια ενός μύθου»,
 που έλαβε χώρα στην «Τεχνόπολι» (5-10 Μαΐου 2008) και 
επιμελήθηκαν η Βάσω Καζαντζίδη, ο Πάνος Υφαντής 
και μουσικά ο Θαν. Πολυκανδριώτης, ήταν εκ των βασικών
 ομιλητών (μαζί με τους Γ. Λιάνη, Σερ. Φυντανίδη και Λ. Παπαδόπουλο).


Ως συγγραφέας-ΛΑΟΓΡΑΦΟΣ


Έχει γράψει δυο θεατρικά έργα, τα οποία «ανέβηκαν»:

Το «Μια τρελή ιδέα» (το καλοκαίρι του 1985, από το θίασο 

Σκηνή Ρεπερτορίου, στο Θεατράκι Καλλιθέας, σε σκηνοθεσία
 Α. Βαρελόπουλου και Γ. Μιχαηλίδη, μουσική Δ. Μαργετάκη 
και τραγούδι Αντ. Καλογιάννη) και
το παιδικό μιούζικαλ «Ότι ο Ήλιος αγαπά» (τον χειμώνα 1985/86, 

από την παιδική σκηνή του Ηθογραφικού Θιάσου και του Θιάσου
 Άλφα, στο «Ααβόρα» της Αθήνας, σε σκηνοθεσία Τ. Λαμπράκου 
και μουσική Στ. Ουλκέρογλου).
Έχει κυκλοφορήσει τρεις ποιητικές συλλογές :

«Απάνθισμα», που προλόγισε ο μεγάλος Έλληνας ηθοποιός 

Ντίνος Ηλιόπουλος (εκδ. «Ιωλκός», 1985).
«Γιοχάνεσμπουργκ», που προλόγισε ο συνθέτης Τάκης 

Μουσαφίρης (εκδ. «Ιωλκός», 1986), που μεταφράστηκε 
στο εξωτερικό. Η συλλογή αυτή τιμήθηκε με μια σπάνια έκδοση
 99 αριθμημένων και υπογεγραμμένων αντιτύπων 
(εκδ. «Συνέχεια», 1992), στοιχειοθετημένη στο χέρι, 
από κάσα, με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο, τυπωμένη 
σε επίπεδη πρέσα, με χειροποίητη βιβλιοδεσία, με 4 αυθεντικά 
χαρακτικά του Κώστα Ανδρέου και ειδικά για την έκδοση 
αυτή σχεδιασμένο εξώφυλλο, από τον ίδιο τον μεγάλο 
Έλληνα γλύπτη και χαράκτη, σε πρωτότυπη μεταξοτυπία.
 Η παρουσίασή του έγινε στη γκαλερί «Αντήνωρ» τον Μάιο
 του 1995 για να μπορέσει να παραβρεθεί και ο Ανδρέου, ο
 οποίος ζούσε μόνιμα στο Παρίσι.
Και «Θεοδοσία» (εκδ. «Ιωλκός», 1989).
Ακολουθούν δυο βιβλία ιστορικού περιεχομένου:

Την «Παγκόσμια Ιστορία των Πτήσεων» (εκδ. «Χριστάκη», 1991) και
την μελέτη «Η Θεσσαλονίκη στο Ελληνικό Τραγούδι» 

(εκδ. «Συνέχεια», 1992).
Η φιλία και η γνωριμία του με τον Ντίνο Ηλιόπουλο έκανε 

τον τελευταίο να του εμπιστευθεί την επιμέλεια της 
αυτοβιογραφίας του «Ένας Ηλιόπουλος ονόματι Ντίνος».

Συνεργάσθηκε για τον δίσκο «Μουσική της Μακεδονίας», 

τον οποίο μουσικά επιμελήθηκε ο Μιχάλης Τερζής (σειρά 
«Ρίζες της ελληνικής μουσικής», εταιρεία «Μύθος», 1993), κ.ά.

Το 1997 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις "Έλλην" η

 πρώτη του συλλογή διηγημάτων, με τίτλο «7 φεγγάρια».

Το 1998 κυκλοφόρησε το βιβλίο του «Ήπειρος, η γωνιά

 που πέτρωσε στο 5», ένα έργο 640 σελίδων, που κυκλοφόρησε
 μαζί με 4 cd’s και ένα cdrom στην κασετίνα με τίτλο «Ήπειρος
 της πεντατονίας» (από την RiA Music και την
 Multimedia Education Engineering).

Την άνοιξη του 1999 επιμελήθηκε την ταινία της Ακαδημίας 

Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης της Ξάνθης. Την ίδια χρονιά 
κυκλοφόρησε σε μια συλλεκτική έκδοση 99 αριθμημένων αντιτύπων 
το βιβλίο του «Τάματα» (εκδ. «Ίασπις»), μαζί με δυο χαρακτικά 
που εμπνεύσθηκε από το κείμενο ο Απόστολος Γιαγιάνος 
και δυο παλαιά αυθεντικά τάματα, στο τέλος του βιβλίου.

Τον Απρίλιο του 2001 και από τις εκδόσεις «Γεωργιάδη»

 κυκλοφόρησε η λαογραφική μελέτη του «Τάματα και αναθήματα»,
 με πρόλογο του π. Γεωργίου Μεταλληνού, καθηγητού Θεολογίας
 στο Παν/μιο Αθηνών, του συγγραφέως Ι.Μ. Χατζηφώτη και 
του συλλέκτη Λ. Λουκάκη. Τον Οκτώβριο της ιδίας χρονιάς 
κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις «Ερωδιός» τα «Χρονογραφήματα
 για την Ελλάδα και τον πολιτισμό», που κατά καιρούς
 εδημοσιεύθησαν στις εφημερίδες «Αυριανή» και «Θεσσαλονίκη».

Το 2002 κυκλοφόρησε - μαζί με το περιοδικό «Primus» 

Θεσσαλονίκης – η εργασία του «Νάουσα, η ηρωική πόλις»,
 σε 3 συνέχειες, στην σειρά του περιοδικού «Κρασοπόλεις
 της Ελλάδος». Η Εργασία κυκλοφόρησε αργότερα και σε 
ανάτυπο. Την ίδια χρονιά είχε ένα δικό του τηλεοπτικό 
ένθετο στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του Γιώργου 
Παπαδάκη, στην τηλεόραση του Antenna, με τίτλο 
«Το έθιμο της ημέρας», όπου εξηγούσε και αναφερόταν 
κάθε φορά στο κρατούν έθιμο της ημέρας προβολής της εκπομπής.

Τον Σεπτέμβριο του 2004 επιμελήθηκε την ακριβή 

επανέκδοση του «Εγκολπίου Ορθογραφικού Λεξικού» του
 Ν. Α. Σαράδου, λογιστού του Ζαππείου Παρθεναγωγείου 
και της κοινότητος Γαλατά, Κωνσταντινουπόλεως, α΄ εκδόσεως
 το 1924 (που επανεξέδωσαν οι εκδόσεις «Τσουκάτου»).

Τον Μάρτιο του 2005 επιμελήθηκε το cd «Τούτες οι μέρες 

το ΄χουνε», με παραδοσιακά τραγούδια απ’ όλην την Ελλάδα 
(ΚΔ. ετ. Protasis), τα οποία ερμήνευσε ο Βαγγ. Κώτσου.10 Την
 Λαμπρή της ιδίας χρονιάς, το cd «Πάσχα με τα χάλκινα»,
 με παραδοσιακά τραγούδια της Μακεδονίας, (έκδ. ετ. Protasis),
 τα οποία ερμήνευσε ο Μ. Σαμαράς. Αμφότερα εκυκλοφόρησαν
 με την εφημερίδα «Ριζοσπάστης».

Στις 11 Ιουνίου 2005 εγκαινιάσθηκε στο παλαιό τελωνείο 

του Λογγού στους Παξούς έκθεση με φωτογραφίες του και
 ενημερωτικό υλικό από άρθρα του για την Γαύδο, η οποία
 διήρκησε όλο το καλοκαίρι.

Τον Αύγουστο του 2005 έλαβε το δίπλωμα του «Πρέσβη

 της Ελληνικής Λογοτεχνίας», από τις εκδόσεις “Universum”
 της Μεσσήνης Ιταλίας, καθώς τρία ποιήματά του μεταφράσθηκαν
 στα ιταλικά και συμπεριελήφθησαν σε σχετική ανθολογία που
 εξεδόθη στην γείτονα χώρα.

Τον Σεπτέμβριο του 2005 ο Δήμος Παξών εξέδωσε σε ανάτυπο 

την μελέτη του συγγραφέως «Αρχαία ιστορία και τοπωνύμια των
 Παξών», που είναι μια σύντομη καταγραφή της αρχαίας ιστορίας
 των νησιδίων του Ιωνίου, παρμένη από σχετική σειρά
 άρθρων του, δημοσιευμένων στην εφημερίδα της Δυτ. Ελλάδος 
«Ενημέρωση».

Τον Νοέμβριο της ιδίας χρονιάς ξεκινά η συστηματική συνεργασία 

του με το περιοδικό «Αέροπος», στα ένθετα 16σέλιδα του οποίου
 γράφει κι επιμελείται την σειρά «Άγονη Γραμμή» αναφερομένη
 στα νησιά της Ελλάδος. Έτσι στην σειρά αυτή κυκλοφόρησαν 
τα ένθετα: «Παξοί, τα νησιά του ερωτικού πάθους του
 Ποσειδώνα» (τ. 64), «Γαύδος, η ομηρική Ωγυγία;» (τ. 66), 
«Φολέγανδρος, το νησί της Σελασφόρου Αρτέμιδος» 
(τ. 67-68), «Η Μεγίστη Κισθήνη το Καστελλόριζο» 
(τ. 68), «Σαμοθράκης περιήγησις: Στην “Δήλο” του 
Βορείου Αιγαίου» (τ. 69), «Διαπόντιοι Νήσοι: 
Οθρωνοί-Ερείκουσα-Μαθράκι» (τ. 70), «Αστυπάλαια:
 Η Τράπεζα των Θεών» (τ. 71). Άπαντα κυκλοφόρησαν και
 σε ανάτυπα.

Τον Δεκέμβριο του 2005 κυκλοφόρησε επίσης σε ανάτυπο 

η εισήγησή του με τίτλο «Το μυκηναϊκό πέτρινο γεφύρι του 
Αρκαδικού Αργολίδος και τα άλλα αρχαία πέτρινα γεφύρια των
 Ελλήνων», από τα πρακτικά της Β΄ Επιστημονικής Συναντήσεως 
του Κέντρου Μελέτης Πέτρινων Γεφυριών (ΚΕΜΕΠΕΓ) 
«Περί πετρογέφυρων… Γεφυριών Ιστορίες», που έγινε 
στην πόλη των Αθηνών, 20 Δεκεμβρίου 2004. Τέλος προλόγισε 
το «Ημερολόγιο της Σελήνης» του Όμ. Ερμείδη και της 
Β. Χατζοπούλου (εκδ. «Πατάκη», 2005).

Τον Αύγουστο του 2006 και από τις εκδόσεις «Ερωδιός»

 της Θεσσαλονίκης, ξεκινά η έκδοση της σειράς βιβλίων του,
 με τίτλο «Περίεργα και παράξενα». Σε αυτήν κυκλοφόρησαν 
τα βιβλία «Πολιτική» (α΄ τ.), και «Ολυμπιακοί Αγώνες». 
Τον ίδιο μήνα, από την «Πωγωνήσια Βιβλιοθήκη» του γίνεται
 η τιμή να εκδοθεί ο σχολιασμός του επί ενός στρατιωτικού
 ημερολογίου του πολέμου του 1940. Κυκλοφόρησε υπό
 τον τίτλο «Το ημερολόγιο ενός λοχία από την Μερόπη Πωγωνίου
 στον πόλεμο του ΄40» και ήταν το 19ο βιβλίο της εν λόγω
 Βιβλιοθήκης. Τον Σεπτέμβριο του 2006 συνεργάσθηκε 
με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια 
της εκθέσεως «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2006»,
 με θέμα «Γαστρονομία και Γαστροανομία στο Διαδίκτυο 
"είμαστε ό,τι τρώμε"», στην οποία ο Γ. Λεκάκης επιμελήθηκε 
την ενότητα «Σαμοθράκη και κατσικάκι». Τον ίδιο μήνα, 
εκυκλοφόρησε και το πολυτελές λεύκωμά του με τίτλο 
«Σαμοθράκη-Ιερά Νήσος», από τις εκδόσεις «Ερωδιός».

Τον Δεκέμβριο του 2007 κυκλοφόρησε σε βιβλίο το έργο 

του «Βήσσανη: Τα πολυφωνικά τραγούδια της». Το βιβλίο 
συνοδευόταν και από ένα cd με 23 παραδοσιακά τραγούδια, 
που ερμήνευσαν κυρίες από το όμορφο αυτό πωγωνοχώρι 
της Ηπείρου (από τις εκδ. «Πολυμέσα Εκπαιδευτική Μηχανική»).

Τον Ιούλιο του 2008 κυκλοφόρησε από την εφημερίδα 

«Ελευθεροτυπία» το έργο του «Αιγαίο-ετυμολογίες
 νήσων», όπου ετυμολογούνται 59 κατοικημένα νησιά του
 Αιγαίου, από τις ελληνικές τους ρίζες.

Τον Αύγουστο του ιδίου έτους κυκλοφόρησε 

από την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» το έργο του 
«Παραδοσιακές φορεσιές-εικονογραφημένες όλες οι
 επίσημες τοπικές ενδυμασίες της Ελλάδας»,
 ένα βιβλίο-λεύκωμα, με εικονογραφημένες τις 
περισσότερες των ελληνικών φορεσιών.11

Ως σατιρικός ποιητής, με το ψευδώνυμο Διόνυσος Μέθης

 καυτηρίαζε συχνά τα συμβαίνοντα στον... αιώνα του, μέσα 
από τις στήλες του «Κέρδους» και του περιοδικού 
«Τεχνική Εκλογή», κυρίως...

Ανθολογείται και αναφέρεται σε διάφορα βιβλία, όπως 

στην τρίτομη «Ιστορία του Κερατσινίου» του Π. Τσουτάκου,
 την δίτομη «Ιστορία της Ελληνικής Λογοτεχνίας» 
του Αλ. Κουτσούκαλη (εκδ. «Ιωλκός», 1989), το βιβλίο 
«Εικαστικές, Θεατρικές, Λογοτεχνικές Παρουσίες» 
(που εκδόθηκε για τα 60 χρόνια του Δήμου Κερατσινίου, το 1994), 
το βιβλίο «40 τραγούδια της πόλης των Σερρών» του
 Γ. Κ. Αγγειοπλάστη (Σέρρες 1994), το «Who is who
 δημοσιογράφων» (εκδ. «Interad», 1996), κ.ά. Ενώ υπάρχει 
ειδικό λήμμα γι’ αυτόν στον 15ο τόμο της «Μεγάλης 
Εγκυκλοπαίδειας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας-Από το 
Βυζάντιο μέχρι σήμερα» του Χάρη Πάτση.

Έγραφε κείμενα για την εκπομπή του Mega Channel 

«Απίστευτα κι όμως ελληνικά» (παραγωγή της «Steffi»),
 στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Γ. Ζουγανέλης, ο Σ. Μπουλάς, κ.ά.

Ακόμα, έχει ασχοληθεί με τη διαφήμιση, γράφοντας σενάρια,

 τραγούδια και διαφημιστικά jingles για διάφορα προϊόντα και 
σενάρια για διάφορα ντοκυμανταίρ της ΕΡΤ.

Τέλος, ως καθηγητής έχει διδάξει σε διάφορες σχολές (Ελληνική

 Αγωγή, Mixing is Art, κ.ά.) και σεμινάρια της ΕΟΚ, 
Λαογραφία, Εθνογραφία, Ιστορία Μουσικής, 
Δημοσιογραφία, Παραγωγή Ραδιοφώνου και Τηλεόρασης, κ.ά.

Στην Ελληνική Αγωγή μάλιστα, ήταν και ο υπεύθυνος 

του προγράμματος «Ελλάδος περιήγησις», με εκδρομές 
και ξεναγήσεις του, σε όλη την Ελλάδα.



ΒΟΙΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΟΒΑΤΖΗΣ
Email:sovdim@hotmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411
Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης