ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ...

Απο τον Αρχιμανδρίτη Πολύκαρπο Καραμαρούδη εφημέριο του Ι.Ν.Αγίας Τριάδας Βαγίων

Η Θεία Μετάληψη είναι θέμα ζωής αιωνίου και η μη μετάληψη είναι υπόθεση αιωνίου θανάτου και κολάσεως και επομένως πρέπει να μεταλαμβάνουμε πολύ τακτικά. Ποια προετοιμασία όμως χρειάζεται; Αυτό το θέμα θα μας απασχολήσει σήμερα .Βεβαίως χρειάζεται η νηστεία από υλικές τροφές, όπως ορίζεται από την Εκκλησία γενικότερα και ειδικότερα από τον πνευματικό πατέρα ανάλογα με την υγεία και τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου. Αλλά κυρίως χρειάζεται η Εξομολόγηση, η καθαρότητα της ψυχής, η αγάπη και η συμφιλίωση με όλους πριν από τη Θεία Κοινωνία . Και άλλοτε μιλήσαμε για το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως, αλλά και σήμερα θα το επαναλάβουμε, για να πιστεύσουμε βαθειά στην αναγκαιότητά του.

Η Ιερά Εξομολόγηση είναι ένα παρεξηγημένο Μυστήριο της Εκκλησίας μας πολλές είναι οι δικαιολογίες που προβάλλουμε για να μην προσέλθουμε σε αυτό. Θα αναφέρω μερικές. «Ποιος είναι ο ιερεύς», λέμε, «στον οποίο θα πάω να εξομολογηθώ, παρά ένας άνθρωπος σαν και μένα». Ή «Γιατί να πάω να πω τα αμαρτήματά μου στον ιερέα και όχι απευθείας στον Θεό, μπροστά σε μια εικόνα;. Και ακόμη «Τι αμαρτήματα έχω τάχα για να πω, αφού ούτε σκότωσα, ούτε έκλεψα, ούτε έκανα αυτό ή εκείνο».

Θα απαντήσω στις δικαιολογίες αυτές απλά και κατανοητά .

Το Ευαγγέλιο ορίζει ότι μόνο διά του Επισκόπου και με εντολή του Επισκόπου ο Ιερεύς μπορεί να συγχωρεί τις αμαρτίες μας . Μετά την Ανάστασή του ο Χριστός εμφανίστηκε στους μαθητές του και αφού τους ευλόγησε τους είπε : «Πάρτε Πνεύμα άγιο και αν συγχωρείτε τις αμαρτίες κάποιων, να συγχωρούνται σ΄ αυτούς, αν δεν τις συγχωρείτε να μην συγχωρούνται». Φύσηξε, λέγει, πνοή, έδωσε τη χάρη να συγχωρούν ή να μη συγχωρούν οι απόστολοι τις αμαρτίες. Οι απόστολοι μετέδωσαν τη δωρεά στους Επισκόπους με τις χειροτονίες και στη συνέχεια η Εκκλησία με τη διαδοχή τη μεταδίδει στους Επισκόπους της, οι οποίοι συγχωρούν τις αμαρτίες μας. Επειδή όμως οι Επίσκοποι είναι λίγοι για να επαρκέσουν στα εκατομμύρια των πιστών, γι΄ αυτό δίνουν εντολή, ευλογία και χάρη στους Ιερείς να επιτελούν το Μυστήριο.

Δεν πήρε Άγγελος ή Άγιος εξ΄ Ουρανού την εντολή να συγχωρεί τα παραπτώματά μας, αλλά ο Ιερεύς. Αυτό είναι η πίστη της Εκκλησίας μας και οφείλουμε να το δεχτούμε χωρίς αμφισβητήσεις . Αν ήθελε ο Θεός να ακούει απευθείας τα αμαρτήματά μας ή μέσω μιας εικόνας θα έδινε αυτή την εντολή όμως για να νιώθουμε ταπείνωση εξομολογούμενοι τα σφάλματά μας σε έναν συνάνθρωπό μας, γι΄ αυτό και όρισε να συμβαίνει κατ΄ αυτό τον τρόπο. Η ομολογία των λαθών μας και η μετάνοια είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συγχώρηση γι΄ αυτό και δεν συγχωρούνται τα αμαρτήματά μας με μια ευχή του ιερέως . Είναι απαράδεκτο, αδελφοί μου, να πηγαίνουμε στον ιερέα για μια μόνο ευχή χωρίς εξαγόρευση. Δεν γίνεται τίποτε έτσι «εξομολογείσθε», λέγει, «τα παραπτώματα». Η εξαγόρευση είναι αναγκαία και αναπόφευκτη για να ακολουθήσει το «εύχεσθε για να γιατρευθείτε».

Όσον αφορά την άλλη δικαιολογία, «τι έχω για να εξομολογηθώ», ακούστε, αδελφοί μου. Κανένας άνθρωπος επάνω στη γη δεν μπορεί να ζήσει ούτε μία ώρα χωρίς να αμαρτήσει. Μας βαραίνει η προγονική αμαρτία, αλλά και οι αμαρτίες με τις οποίες λερώνουμε την ψυχή μας μετά το βάπτισμα. Γι΄ αυτό και έχουμε χρέος να μετανιώνουμε για τα αμαρτήματά μας και να ολοκληρώνουμε τη μετάνοια μέσα στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως. Εκεί ο Θεός δια των χειρών του πνευματικού μας καθαρίζει από κάθε ρύπο. Και αυτό θα συνεχίζεται μέχρι της συντελείας των αιώνων μέσα στην Εκκλησία, ακριβώς για να σώζονται οι άνθρωποι .

Η Ιερά Εξομολόγηση είναι το μεγαλύτερο δώρο που μας άφησε ο Χριστός πριν να αναληφθεί στους ουρανούς, έτσι ώστε κάθε αδύνατος άνθρωπος που αμαρτάνει να σώζεται δια της μετανοίας στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως. Ποιος τάχα άνθρωπος θα μπορούσε χωρίς την Εξομολόγηση να είναι καθαρός ενώπιον του Θεού με όλη την αδυναμία μας και τη ροπή που έχουμε προς το κακό;

Γι΄ αυτό, αδελφοί μου, μην αμφιβάλλετε και μην απιστείτε στο Μυστήριο. Προσέρχεσθε με ταπείνωση, μετάνοια και ευγνωμοσύνη στο λουτρό της ψυχής, για να την αποπλύνετε από κάθε ρύπο και ακαθαρσία πάντοτε και προπαντός πριν από κάθε θεία Κοινωνία . Δεν αρκεί η νηστεία των τροφών για να κοινωνήσουμε, αλλά είναι αναγκαία η Εξομολόγηση, για να μην κατακριθούμε ότι βάλαμε σε βρώμικο αγγείο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού μας . Με πίστη ακράδαντη, με μετάνοια ειλικρινή και με συνείδηση της αναγκαιότητος του Μυστηρίου να εξομολογούμαστε και να προσευχόμαστε, ώστε εξομολογουμένοι και καθαροί να φύγουμε από αυτόν τον κόσμο.

Ι.Μ.ΒΕΡΟΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

δείτε και εδώ

HOTEL

ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΘΗΒΑ 22620 27333 ΝΙΟΒΗ ΘΗΒΑ 22620 89093 ΔΙΟΝΥΣΙΟΝ ΜΕΛΑΘΡΟΝ - ΘΗΒΑ 22620 89523-5 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PHILOXENIA ΘΗΒΑ τηλ./fax : 2262028705

TRAVEL

ANIFANTIS TOURS ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ & ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΗΒΑ 22620 26479-80 POLINIKIS TRAVEL ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ 37 ΘΗΒΑ 22620 29200 TSOTRAS TRAVEL ΠΙΝΔΑΡΟΥ 62 ΘΗΒΑ 22620 26444 22620 27444 PAPAGIANNIS TRAVEL ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑ 14 ΘΗΒΑ 22620 26100 22620 21411
Το μουσείο της Θήβας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και τα εκθέματά του μαρτυρούν τη μακρά ιστορία της από την Πρωτοελλαδική μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή. Μερικές από τις συλλογές στην έκθεση είναι μοναδικές στο είδος τους, όπως η συλλογή των ανατολικών σφραγιδοκυλιδρων, των μυκηναϊκών λαρνάκων, των ενεπίγραφων στη Γραμμική Β΄ ψευδόστομων και των κλασικών χαρακτών μαύρων στηλών. Πολύ αξιόλογα έργα είναι επίσης οι Κούροι από το ιερό του Απόλλωνος στο Πτοώ, καθώς και τα κοσμήματα και τα ελεφάντινα αντικείμενα από τα ανάκτορα και τους τάφους της μυκηναϊκής Θήβας. Στο προαύλιο, εκτός από το πλήθος των επιγραφών, των επιτύμβιων και των άλλων γλυπτών, φιλοξενείται μεγάλη συλλογή Βυζαντινών και Μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών μελών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΠΛΟΓΚ;

Σήμερα, το να προσπαθήσει κανείς να ορίσει με σαφήνεια τι σημαίνει ο όρος μπλογκ, είναι μάλλον παρακινδυνευμένο. Ένα μπλογκ είναι πάνω απ όλα ένα εργαλείο. Η δυνατότητα για όποιον έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο να αποκτήσει εύκολα, γρήγορα και δωρεάν τη δική του φωνή. Πάνω από όλα όμως, ένα μπλογκ είναι ένα μέσο επικοινωνίας.

Σε αντίθεση με μια στήλη εφημερίδας ή μια τηλεοπτική εκπομπή, τα μπλογκ κατά κανόνα επιτρέπουν το σχολιασμό των άρθρων τους από τους επισκέπτες, δημιουργώντας μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στους τακτικούς επισκέπτες και τους συγγραφείς τους. Οι μπλόγκερ (δηλαδή οι συγγραφείς των μπλογκ), συχνά νιώθουν αλληλεγγύη και οικειότητα κι έτσι δημιουργούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) δεσμοί ανάμεσά τους. Με τη διασύνδεση των ιστολογίων μεταξύ τους, έχει δημιουργηθεί η έννοια της μπλογκόσφαιρας, ως ένας ημιαυτόνομος χώρος που αποτελείται από τα μπλογκ, τους συγγραφείς τους και τους αναγνώστες τους.

Μιχάλης Μουζουράκης