Νέα επιβάρυνση καλούνται να επωμιστούν οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Θήβας και των τοπικών κοινοτήτων, ενόψει του άμεσου κλεισίματος της πρόσβασης δια του 90ου χλμ της ΝΕΟ Αθηνών- Λαμίας, από την εφαρμογή του άρθρου 83 του ν. 4313/2014. Με το άρθρο αυτό είχε δοθεί τρίμηνη παράταση από την ισχύ του ν. 4313/2014 (17-12-2014) έως τις 17-03-2015, που αφορά την παύση σύνδεσης πρατηρίων καυσίμων και συναφών εγκαταστάσεων με τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους.
Η εξέλιξη αυτή, που συνδέεται με την πολιτική των χαριστικών συμβάσεων παραχώρησης με το εξοντωτικό χαράτσωμα των πολιτών, χωρίς ανταποδοτικό όφελος γι' αυτούς, δημιουργεί υποχρεωτική καταβολή αντιτίμου διοδίων 8 ευρώ για τις τοπικές μετακινήσεις, αφού δεν παρέχεται εναλλακτική διέλευση. Ο παράλληλος δρόμος καταλήγει και σταματά στην περιοχή της Υλίκης. Μέχρι σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί παράλληλος δρόμος για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης- συγκοινωνίας στην περιοχή μας, ενώ αυξάνεται η επιβάρυνση της μετακίνησης από και προς τη Λαμία, και με τα νέα μετωπικά διόδια στην περιοχή του Μαλλιακού.
Ταυτόχρονα, η διέλευση της βαριάς υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα από την πόλη της Θήβας αυξάνεται, λόγω της έλλειψης περιφερειακής οδού, ενώ ταυτόχρονα καταβάλλονται -χωρίς καμία ανταποδοτική λειτουργία- διόδια για είσοδο και έξοδο από την πόλη της Θήβας και η δημόσια συγκοινωνία καθίσταται οικονομικά ανέφικτη, με μοναδικό κερδισμένο την εταιρεία εκμετάλλευσης της Εθνικής Οδού. Οι ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και ο δημόσιος χαρακτήρας των οδών και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, με τον παραπάνω νόμο, αλλά και με τις συμβάσεις παραχώρησης, όχι μόνο δεν ικανοποιούνται, αλλά οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν, προσφέρουν όφελος και μάλιστα πολύ μεγάλο στους παραχωρησιούχους, αποκλείοντας την κοινωνική πλειοψηφία από το δημόσιο αγαθό της ελεύθερης μετακίνησης.
Ο παραλογισμός αυτός πρέπει να ανασχεθεί άμεσα.
Η κοινωνία δεν μπορεί να πληρώνει άλλο, κέρδη για τους εργολάβους, χωρίς κανένα όφελος για τους πολίτες.
Υπάρχει άμεση προτεραιότητα στην αναστολή της διάταξης αυτής του ν. 4313/2014, μέχρι την ουσιαστική αναθεώρηση του νόμου. Ταυτόχρονα, πρέπει να επισπευσθεί η αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, με την άμεση κατάργηση όλων των πλευρικών διοδίων, την μη τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων, την μεγάλη μείωση της τιμής των διοδίων επί της ΠΑΘΕ, κατασκευή παράλληλων δρόμων, ώστε να σταματήσει η επιβάρυνση των πολιτών και να επανέλθει η δημόσια διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου